12/02/2020 Esports - Jordi Rodríguez
Tot és a punt perquè demà es posi en marxa la regata internacional de vela Palamós Optimist Trophy. Al llarg d’aquest dimecres es formalitzen les inscripcions oficials a la prova, que aquest 2020 ha tancat una participació rècord de 580 regatistes, procedents de 33 països de tot el món. En aquesta categoria infantil, es tracta de la segona regata més nombrosa del món, després de la italiana del llac de Garda.
La inscripció de la Palamós Optimist Trophy es va tancar ja fa dos mesos, ocupant completament el topall de 580 embarcacions i deixant-ne 200 més en llista d'espera. Per nacionalitats, Espanya amb 110 regatistes, França amb 103, Suïssa amb 66 i Alemanya amb 61, són els col·lectius més nombrosos. Individualment sobresurten els mallorquins Marc Mesquida i Aina Garau, l'israelià Mayan Shemesh, l'italià Alex Demurtas, l'alemany Leon Jost o l'irlandès Rocco Wright.
La gran dimensió de la regata necessita d'una logística molt acurada. La platja Gran de Palamós serà el teatre d'operacions dels tripulants, amb una edat màxima de 15 anys, i dels seus entrenadors. Molts dels participants fa dies que s'estan preparant en aigües de la badia palamosina, i ja estan impacients per començar a competir demà dijous. El vicepresident del Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós, Miquel Aviñó, explica com estarà organitzada la regata.
Els 580 participants en aquesta 31a Palamós Optimist Trophy, regata final del prestigiós circuit Optimist Excellence Cup, han arribat aquí amb un centenar d'entrenadors i uns 800 acompanyants. Avui hem parlat precisament amb alguns d'aquests familiars i entrenadors i ens han explicat les bones condicions que té Palamós per la pràctica de la vela.
Un any més, el dissabte s'organitzarà en el Village de la platja Gran, la Winner Party. És una festa pels regatistes en què se sortegen un centenar de regals, així com un vaixell Optimist ofert per l'entitat organitzadora, el Club Nàutic Costa Brava-Vela Palamós.
Totes les notícies:
05/09/2025 - La campanya per reduir l'ús de somnífers aconsegueix el premi Aspid d'or de comunicació
L'estratègia publicitària i comunicativa de la campanya 'Amb les benzodiazepines t'hi pots quedar...
05/09/2025 - L'Ajuntament adjudica el canvi de gespa sintètica del camp de futbol 7
L'Ajuntament de Palamós ha donat un pas més en el procés per renovar la superfície sintètica...
05/09/2025 - El Marella Voyager fa escala a Palamós amb passatge britànic
Si ahir dijous hi va haver l'escala inaugural de creuers d'aquest mes de setembre, avui ja tenim la...
05/09/2025 - Cau un fragment de les bigues de l'escenari de l'Arbreda i l'Ajuntament les retira totes
Operaris de la Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós van retirar ahir el conjunt de 4...
05/09/2025 - 56è Aplec de la Sardana de Palamós amb 3 cobles
Palamós celebrarà aquest diumenge la 56a edició del seu Aplec de la Sardana, organitzat per...
Notícies relacionades: