29/01/2020 Societat - Jordi Rodríguez
L'Aula d'Aprenentatge, a l'antiga escola Vila-romà, el dia de la seva inauguració.
El grup del PSC a l’Ajuntament de Palamós qüestiona la decisió de cedir l’edifici de l’Aula d’Aprenentatge com a seu del nou institut escola de Palamós, que ha d’entrar en servei el curs que ve. La regidora socialista Raquel Gallego diu que amb aquest acte l’Ajuntament assumeix una competència que no és seva, i que pot anar en detriment d’una altra que sí que ho és: la gestió de la formació no reglada.
El mes de desembre passat, el Departament d’Educació de la Generalitat confirmava el desplegament de 26 noves unitats d'institut escola, una d'elles a Palamós. Es tracta d'aplegar en un mateix centre públic l'oferta d’educació infantil, primària i secundària, i a Palamós la principal virtut que tindrà això serà la de descongestionar l'actual institut. La decisió d'ubicar el nou mòdul educatiu a l'antiga escola Vila-romà, ara Aula d'Aprenentatge municipal, no ha agradat al principal grup de l'oposició. La regidora del PSC, Raquel Gallego, diu que l'Ajuntament no hauria de cedir equipaments municipals per a una activitat educativa que es competència de la Generalitat. Recorda que l'Aula es dedica actualment als ensenyaments no reglats i que aquesta sí que és una responsabilitat municipal, i no hauria de sortir perjudicada. Escoltem Raquel Gallego, en declaracions, ahir, al programa de Ràdio Palamós, 'Preguntes'.
Gallego, que recorda que l'Ajuntament va invertir 162.000 euros en l'adequació de l'Aula d'Aprenentatge, ja va fer aquestes reflexions en el Ple municipal de la setmana passada. Els socialistes insisteixen que, malgrat aquesta discrepància, veuen amb bons ulls l'institut escola, en la mesura que restarà pressió a l'actual institut de secundària. Una visió que comparteix la regidora d'Ensenyament, Laura Lafarga, del grup d'Esquerra Republicana de Catalunya, com ella mateixa va explicar en el Ple.
El PSC, d'altra banda, recorda que el període de preinscripció pel curs 2020-2021 començarà a la primavera i que encara falta molta informació sobre el projecte de l'institut escola que, per primera vegada, tindrà Palamós.
Totes les notícies:
07/10/2026 - Política JuntsxCat augura un pressupost municipal 2027 prorrogat
El portaveu de Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós i Sant Joan, Raimon Trujillo, està...
07/10/2026 - Societat Les obres de l'habitatge públic de lloguer entren en la fase de contractació
Les fundacions promotores dels pisos públics de lloguer assequible que es construiran al carrer de...
07/10/2026 - Successos Un vehicle avariat aboca oli a varis carrers del barri Vell de Palamós
Un vehicle particular ha patit aquest matí una avaria mecànica que li ha fet abocar oli al...
07/10/2026 - Serveis La presidenta de l'hostaleria demana que la taxa turística no gravi només l'allotjament
La presidenta de la Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, Bàrbara...
07/10/2026 - Serveis Dos creadors de contingut inclouen la Gamba de Palamós en una sèrie documental
Dos creadors de contingut de la comarca del Berguedà han elaborat un reportatge audiovisual sobre...