28/01/2020 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Pescadors descarregant caixes de peix blau capturat aquesta passada nit.
Les teranyines amb base al port de Palamós han capturat aquesta matinada passada el primer peix blau després de la veda d'un mes que van començar a fer abans de Nadal. Les embarcacions havien de sortir a pescar la setmana passada però el temporal 'Glòria' ho va impedir. Per bé que avui ja ha arribat a port anxova i sardina, les captures han estat discretes i hi ha hagut embarcacions que han tornat amb les mans buides.
De fet, de les quatre teranyines que van sortir a pescar ahir a la nit, només dues han aconseguit portar peix a la llotja. Una ha agafat 18 caixes d'anxova i 20 de sardina, i l'altra 61 i 29, respectivament. En total 790 quilos d'anxova, que s'han venut a 1'30 euros el quilo, i 490 de sardina que han sortit a uns 2'20 euros per quilo. Unes quantitats molt modestes, tant de captura com de preu. Potser influïdes pel temporal dels últims dies, però que també s'emmarquen en un problema més genèric de falta de peix blau. Toni Albalat, patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
La flota d'encerclament del port de Palamós va iniciar la veda el 20 de desembre passat. Les barques havien de tornar a la feina el dilluns 20 de gener, però el temporal 'Glòria' ja no els ho va permetre. S'hi van posar el diumenge a la nit, però en la primera jornada de pesca no van trobar res.
Totes les notícies:
02/10/2026 - Obres i Urbanisme La segona fase d'obres del passeig del Mar començarà a mitjan octubre
L'Ajuntament de Palamós i Sant Joan preveu tenir en marxa les obres de la segona fase del passeig...
02/10/2026 - Política Som-hi per Palamós i Sant Joan perfila una llista que tornarà a liderar Teresa Ferrés
Després de ser la segona força més votada en les eleccions municipals del 2023, aconseguint 4...
02/10/2026 - Política Cristina Ruz repetirà com a alcaldable de VOX a Palamós i Sant Joan
VOX es presentarà per segona vegada consecutiva a unes eleccions municipals a Palamós i Sant...
02/10/2026 - Medi Ambient El BioBlitz a Castell fotografia un mero blanc, per primera vegada a Catalunya
Recordareu que ara fa uns dies us parlàvem d'una activitat que l'Associació de Naturalistes de...
02/10/2026 - Cultura Activitats al poblat iber de Castell amb motiu del 'Cap de setmana ibèric'
Aquest cap de setmana se celebra el 26è 'Cap de setmana ibèric', que organitza el Museu...