24/01/2020 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
A la dreta, la franja de camí objecte de la neteja i tala, a la zona de la Pineda d'en Gori
L’Ajuntament de Palamós diu que s’ha prioritzat la tala d’arbres morts, malalts o malmesos, en la franja preventiva d’incendis forestals que es fa al voltant dels nous apartaments de la Unitat d’Actuació Pineda d’en Gori. L’Àrea de Medi Ambient explica que no es busca només aquest factor de seguretat, sinó també dotar aquesta zona de bosc d’una major qualitat de l’arbrat i del seu valor paisatgístic.
La plataforma Salvem la Pineda d'en Gori havia criticat l'actuació, denunciant que s'han tallat pins de fins a 30 anys d'edat i assegurant que la franja de protecció es podia fer aprofitant els conreus que hi ha a la zona, i sense necessitat de tales. Des de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós expliquen que l'actuació es fa en compliment de la normativa de franges de prevenció d'incendis forestals. En aquest sector això ja existia, i ara es desplaça per donar cabuda als nous edificis que s'han construït en aquesta Unitat d'Actuació. No es tracta, però, d'una franja de protecció convencional sinó que se li ha volgut donar un valor afegit. Ho ha explicat el cap d'aquesta àrea municipal, Josep Vilanova.
Vilanova ha negat rotundament que, com deia Salvem la Pineda d'en Gori, la tala d'arbres s'hagi fet per donar vistes als inquilins dels apartaments.
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: