20/01/2020 Societat - Jordi Rodríguez
Els diferents responsables municipals, reunits aquest matí. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'Ajuntament de Palamós ha activat aquest matí els serveis municipals en fase d'alerta, per prevenir els efectes del temporal de pluja, vent i temporal de mar que ha començat aquest dilluns i que s'allargarà, com a mínim, fins al dimecres. A primera hora s'ha fet una reunió presidida per l'alcalde Lluís Puig, i que ha comptat amb la presència dels màxims responsables de les principals àrees implicades.
La decisió s'ha pres per tenir-ho tot a punt per donar resposta a unes condicions meteorològiques marcades pel reforç del vent i de la intensitat i acumulació de la pluja. Alfons Bartolomé, regidor de Segurat Ciutadana, ho ha explicat a Ràdio Palamós.
Les àrees implicades en el dispositiu activat són Seguretat, Mobilitat i Protecció Civil, Brigada, Medi Ambient, Ensenyament, Acció Social, Serveis Tècnics i Comunicació. Estan en fase d'alerta, de moment amb una finalitat preventiva. Alfons Bartolomé.
De moment, la Policia Local ha tancat a la circulació rodada el vial del Port perquè les onades superen l'escullera. També han caigut dos arbres, sense perill, al carrer de Joan Rovira i Bastons. Demà d'altra banda, no hi haurà el mercat setmanal dels dimarts. Les reunions de coordinació s'aniran repetint al llarg del dia per, si és el cas, actualitzar les mesures a prendre. Què cal esperar en les hores que venen?. Escoltem el regidor de Seguretat i Mobilitat.
La previsió pel dimecres al matí encara es de vent i pluja, però ja amb una menor intensitat i amb tendència a la normalització. Protecció Civil de la Generalitat ha emès ja les alertes habituals en aquests casos i les recomanacions bàsiques, com ara no acostar-se als llocs on trenquen les onades, i evitar també els espais potencialment inundables, així com tenir cura dels objectes que poguem tenir en finestres i balcons.
Fort onatge sobre el litoral de Palamós, aquest matí.
Totes les notícies:
29/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós diu que les obres de la Fosca es poden encarir fins a un 30 per cent
La gestió de les obres de la segona fase d'urbanització del nucli de la Fosca encaren una fase...
29/04/2026 - Medi Ambient Som-hi exigeix garanties de la qualitat de les aigües de bany
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, reclama garanties de...
29/04/2026 - Serveis Ajuntament i sector turístic comparteixen una jornada de treball
L'espai municipal de les galeries Carme va ser ahir l'escenari d'una jornada de treball organitzada...
29/04/2026 - Serveis El Silver Shadow tanca avui les escales de creuer de l'abril
El creuer Silver Shadow fa avui dimecres la seva primera escala al port de Palamós. Ha arribat a...
29/04/2026 - Societat Segona i darrera jornada de portes obertes a la Llar d'infants municipal
En el marc del període de preinscripció pel curs vinent a la Llar d'infants municipal de...