02/12/2019 Serveis - Jordi Rodríguez
La regidora de Turisme Núria Botellé i la representant del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, al fòrum ICS de Madrid. (Foto: Ajuntament de Palamó
Dins la marca ‘Costa Brava Cruise Ports’, Palamós ha participat aquesta setmana passada en la International Cruise Summit de Madrid. Aquest fòrum compta cada any amb la presència d’uns 400 professionals nacionals i internacionals, que debaten sobre la indústria mundial de creuers. Palamós ha aprofitat la seva presència a Madrid per refermar el lideratge del seu port a la Costa Brava, en matèria de vaixells turístics.
Aquest 2019, Palamós ha rebut 45 escales de creuer i ha batut el rècord de passatgers, superant els 54.000. Són dades que li donen projecció en el mercat internacional. Una visibilitat que s'ha reforçat aquests dies amb la presència a la International Cruise Summit de Madrid. Dins la marca 'Costa Brava Cruise Ports', Palamós ha estat representat per la regidora de Turisme, Núria Botellé, i per la cap de l'Àrea. El sector dels creuers turístics mou 1.300 milions d'euros a Espanya. A Madrid, els operadors han pogut contactar amb les principals companyies de creuers del món, que han posat de manifest els nous reptes que s'han d'afrontar des dels ports i les destinacions, com l'augment dels impostos turístics, el sobre-turisme o les emissions contaminants dels vaixells. En el cas de Palamós, interessen especialment els nous perfils turístics que treballen les companyies. Núria Botellé, regidora de Turisme, ho ha explicat avui a aquesta emissora.
Ja coneixem els números que ens ha deixat la temporada de creuers d'aquest any. Però, tenim ja alguna projecció pel que fa al 2020?. Núria Botellé ens respon.
Entre els 400 professionals que han participat en la International Cruise Summit de Madrid hi havia executius de navilieres, autoritats portuàries, representants de destins turístics, turoperadors d'excursions, consignataris o agents de viatges, entre altres.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...