25/11/2019 Societat - Abel Espinosa
Lectura del manifest del 25N, aquest matí davant l'Ajuntament de Palamós.
Avui se celebra el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. A Palamós ja es van avançar alguns actes la setmana passada, però aquest matí també se n'han fet. Es tracta de dues concentracions que, a les dotze i a la una, han tingut com a escenaris l’hospital i l’Ajuntament de Palamós, respectivament. En els dos casos s'ha fet la lectura del manifest reivindicatiu d’aquesta jornada, per conscienciar de la magnitud del problema de la violència de gènere.
A les dotze del migdia s'ha programat l'aturada del personal de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà. Els treballadors i treballadores s'han concentrat davant la cafeteria de l'hospital. Hi ha hagut una actuació de dansa promoguda per CobosMika, amb una peça a càrrec de la Companyia Tània & Albert, i Gespa Teatre ha fet la lectura dramatitzada del text de Martí Sancliment 'Lleixiu rajoles'. Finalment s'ha llegit el manifest d'aquesta jornada reivindicativa. El tècnic de l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Palamós, Lluís Martí, parlava de la violència invisible.
Una hora més tard, a la una, s'ha aturat el personal de l'Ajuntament de Palamós i s'ha fet la concentració i la lectura del manifest, davant la Casa de la Vila. Aquest n'és un fragment en la veu de la regidora de Joventut, Marina Álvarez.
D'aquesta manera han finalitzat els actes del Dia Internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones, que han organitzat transversalment diferents àrees de l'Ajuntament de Palamós, en col·laboració amb entitats de la vila. Bona part d'aquestes activitats ja es van fer la setmana passada. El dijous amb un taller de filosofia, i el divendres amb un acte institucional a l'Aula de Teatre, que va combinar cultura i activisme reivindicatiu.
Totes les notícies:
04/07/2025 - Comença el festival Rumb(A)Palamós amb un concert itinerant
Avui comença la dotzena edició del Rumb(A)Palamós, el primer festival de rumba catalana de la...
04/07/2025 - El Marella Voyager fa escala al port de Palamós
Avui hi ha la segona escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. La fa el vaixell...
04/07/2025 - Ernest Bertran homenatja Joan Manuel Serrat a La Gorga
Joventuts Musicals de Palamós programa aquest diumenge, en conveni amb l'Àrea Municipal de...
04/07/2025 - La plaça dels Comtes de Palamós acull la primera Mini Fest
Aquest dissabte se celebra la primera edició de la Mini Fest, una festa familiar a la plaça dels...
04/07/2025 - Jornades Europa en Blau, al castell de Calonge
El castell de Calonge serà demà dissabte l'escenari d'una nova edició de les Jornades Europa en...