12/11/2019 Medi Ambient - Carlos Ribas
Avui s'han presentat només accions divulgatives del 'Palamós Peix' a l'Espai del Peix.
El projecte ‘Palamós Peix’ ha presentat avui una acció divulgativa amb tallers per conèixer espècies pesqueres, adreçats als escolars del municipi. Així mateix, aquest pla estratègic que es va engegar el 2018 per convertir Palamós en referent del peix fresc a Catalunya, està treballant també en un projecte d’innovació. En aquest cas es tracta de l’estudi d’un nou prototip de tapa per a les caixes del peix, que garanteixi la conservació i la qualitat del producte. També s'ha estrenat un nou web, palamospeix.cat, per donar a conèixer el projecte.
L'Espai del Peix de Palamós ha acollit avui la presentació de noves propostes per promoure les espècies pesqueres locals i preservar-ne la qualitat. Tot plegat, dins el projecte estratègic 'Palamós Peix', que es va engegar el juliol de l'any passat i que treballa, des de diversos àmbits, per potenciar la pròpia marca de peix fresc de Palamós i dinamitzar l'economia local. Avui s'han presentat tres propostes. La primera té una vessant pedagògica. Durant aquest curs, escolars de Palamós visitaran la llotja per conèixer i manipular de prop el peix, conèixer les espècies per tipologies i les propietats saludables del producte. Lluís Puig, alcalde de Palamós.
Una altra branca del projecte és millorar la comunicació. S'ha posat en funcionament un nou web, palamospeix.cat, per donar a conèixer la marca que identifica el peix fresc amb Palamós.
I, finalment, l'altra vessant és la sostenibilitat. S'està dissenyant una nova tapa per a les cubetes de peix i gamba. Més ecològica, reutilitzable i idònia per mantenir la cadena del fred. Antoni Albalat és el Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
En els darrers mesos, el projecte 'Palamós Peix' ha organitzat la segona edició del Masterpeix, un programa formatiu del peix fresc desembarcat a la llotja de Palamós, així com de la cuina tradicional marinera. A diferència de la primera edició, que es va centrar exclusivament en formar pescadors, aquesta segona ha estat especialment centrada en la participació de les dones. Es va fer en col·laboració amb l'Associació Dones de Palamós.
Totes les notícies:
05/09/2025 - La campanya per reduir l'ús de somnífers aconsegueix el premi Aspid d'or de comunicació
L'estratègia publicitària i comunicativa de la campanya 'Amb les benzodiazepines t'hi pots quedar...
05/09/2025 - L'Ajuntament adjudica el canvi de gespa sintètica del camp de futbol 7
L'Ajuntament de Palamós ha donat un pas més en el procés per renovar la superfície sintètica...
05/09/2025 - El Marella Voyager fa escala a Palamós amb passatge britànic
Si ahir dijous hi va haver l'escala inaugural de creuers d'aquest mes de setembre, avui ja tenim la...
05/09/2025 - Cau un fragment de les bigues de l'escenari de l'Arbreda i l'Ajuntament les retira totes
Operaris de la Brigada Municipal de l'Ajuntament de Palamós van retirar ahir el conjunt de 4...
05/09/2025 - 56è Aplec de la Sardana de Palamós amb 3 cobles
Palamós celebrarà aquest diumenge la 56a edició del seu Aplec de la Sardana, organitzat per...
Notícies relacionades: