04/11/2019 Societat - Carlos Ribas
Representants de Vimar i de l'Ajuntament de Calonge, durant la visita al rober. (Foto: Ajuntament de Calonge i Sant Antoni).
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni busca donar un ús social al local de l'antic Rober Parroquial i Municipal. En aquest sentit, representants de la Fundació Vimar han visitat aquest espai per valorar els usos i possibilitats que podria tenir. Vimar té com a principal objectiu promoure accions encaminades a afavorir les persones que tinguin una discapacitat psíquica i que resideixin al Baix Empordà, i gestiona la Llar Residència La Gavina a Sant Antoni.
El Rober parroquial i municipal de Calonge es va crear l’any 1993, amb l'objectiu d'ajudar a les famílies amb dificultats econòmiques i subministrar-los roba, i des de llavors va anar creixent i ampliant el volum de roba que gestionava. Aquest servei funcionava gràcies a la participació de persones que de forma voluntària destinaven una part del seu temps a aquesta activitat. El Rober va tancar les seves portes a inicis d’aquest any, per manca de relleu. Ara, l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni vol que aquest local continuï desenvolupant una funció social. Carla Rebull és la regidora de Benestar Social de l’Ajuntament calongí.
La Fundació Vimar treballa perquè totes les persones amb discapacitat del Baix Empordà tinguin acolliment residencial, atenció diürna i programa de suport a l’autonomia a la pròpia llar. En el marc d’aquest objectiu. Vimar gestiona 4 residències per atendre les necessitats de persones amb discapacitat psíquica i promoure la seva autonomia, una situada a Sant Antoni de Calonge, una altra a Sant Feliu de Guíxols i dues més a Palafrugell.
Totes les notícies:
16/01/2026 - Dinamitzadores de l'Àrea de Joventut tracten temes d'actualitat amb alumnes de secundària
Les dues dinamitzadores de l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Palamós fan regularment xerrades...
16/01/2026 - Campanya de neteja d'embornals davant l'amenaça de pluges
L'Ajuntament de Palamós i l'empresa concessionària del manteniment de la xarxa de clavegueram...
16/01/2026 - Un procés participatiu posa nom al futur vaixell del Museu de la Pesca
El primer vaixell del Museu de la Pesca de Palamós per a la divulgació dels valors de l'espai...
16/01/2026 - Benedicció d'animals a la festa de Sant Antoni Abat
Palamós celebrarà aquest diumenge la festa de Sant Antoni Abat, amb la tradicional benedicció...
16/01/2026 - Concert d'Any Nou a La Gorga, amb la Girona Banda Band
Aquest diumenge a les 6 es farà a La Gorga el Concert d'Any Nou amb la Girona Banda Band, que...
Notícies relacionades: