23/10/2019 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Un dels carres inundats ahir a la tarda, a les rodalies del Mercat.
La situació d'alerta generada pel temporal de llevant al municipi de Palamós tendeix a normalitzar-se. La intensitat de la pluja ha anat minvant i el risc de grans acumulacions d'aigua ha desaparegut. L'última situació conflictiva s'ha viscut aquesta matinada passada quan la Policia Local de Palamós ha hagut de tallar l'avinguda de l'Onze de Setembre. Cap a les cinc, però, ja s'ha pogut restablir el trànsit.
A Palamós, però, el moment més problemàtic del temporal es va viure a primera hora d'ahir a la tarda. La forta intensitat de la pluja en un espai molt reduït de temps va provocar inundacions en els llocs habituals. Com ja ha passat en altres episodis similars, es va negar l'avinguda de l'Onze de Setembre, entre el passeig del Mar i el giratori de Correus. Al barri de l'Eixample, l'acumulació d'aigua va deixar impracticable tota l'àrea delimitada pels carrers Indústria, Carmel i les avingudes de Catalunya i de l'Onze de Setembre. També amb afectacions a Josep Joan i Emili Joan, i a l'edifici del Mercat Municipal. Una situació que va provocar inundacions en baixos i aparcaments, que van obligar els Bombers de la Generalitat a fer més d'una trentena de serveis. La Fosca va ser un altre sector especialment afectat per les acumulacions d'aigua, i a s'Alguer l'onatge s'ha endut tres barques. Avui la situació ja s'ha anat normalitzant, com ha explicat a aquesta emissora la primera tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Palamós, Maria Puig.
Malgrat que aquests episodis d'inundacions no sovintegen, per desgràcia els veïns afectats s'han d'acostumar a veure baixos i garatges negats, de manera reiterada en el temps. La regidora Maria Puig ha dit avui al programa de Ràdio Palamós 'Preguntes', que l'Ajuntament treballa per anar-ho resolent.
La quantitat de pluja acumulada a Palamós en aquest episodi de temporal de llevant ha estat al voltant dels 95 litres per metre quadrat. La Generalitat ha passat a l'estat d'alerta del Pla INUNCAT. Ara mateix el principal problema és el temporal de mar, que ha causat força problemes al passeig marítim de Sant Antoni.
Totes les notícies:
06/08/2026 - Successos Els Mossos d'Esquadra resolen el cas dels joves que van entrar a la casa de colònies de la Fosca, i fan 3 detencions
Els Mossos d'Esquadra han detingut 3 nois, un menor d'edat i dos de 19 i 21 anys, relacionats amb...
06/08/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós inicia la contractació per redactar projectes de prevenció d'inundacions
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació per a la redacció de 2 projectes d'obres...
06/08/2026 - Cultura Cobla Amb So de Dona i tàndem entre el baríton Guillem Batllori i La Principal del Llobregat
Tercera jornada, avui dijous, del festival Amb So de Cobla 2026 a Palamós, i primera amb...
06/08/2026 - Societat FECOTUR col·laborarà amb la donació de sang de la setmana entrant
L'Associació de Donants de Sang i el Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós han...
06/08/2026 - Societat Nou vehicle de Protecció Civil per garantir les comunicacions en emergències grans
Protecció Civil de la Generalitat ha presentat un vehicle multioperador per reforçar la resposta...