22/10/2019 Societat - Jordi Rodríguez
Onatge al litoral de S'Alguer, en una imatge d'arxiu.
Protecció Civil de la Generalitat ha activat el nivell d'alerta del Pla d’emergències INUNCAT, per la previsió de fortes pluges avui dimarts i demà dimecres al matí. En aquest període les acumulacions podrien superar el llindar dels 100 litres per metre quadrat a tot el litoral i prelitoral. L’episodi anirà acompanyat de fort onatge de component est, que a la Costa Brava s’accentuarà al llarg del dimecres, dificultant el desguàs dels rius al litoral.
La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya és que els xàfecs vagin acompanyats de tempestes localment fortes de manera extensa, superant el llindar de 20 litres per metre quadrat en 30 minuts. Aquest pronòstic pot acabar variant en funció de com es posicionin les tempestes, però entre avui i demà al matí les acumulacions totals d'aigua podrien arribar puntualment als 100 litres per metre quadrat en 24 hores. Per això Protecció Civil recomana als municipis la senyalització i tancament d'accessos a zones inundables, així com la neteja d'embornals per facilitar el drenatge. Cal tenir especial cura amb les activitats a les lleres dels rius. Ho ha dit avui Rosa Mata, cap del Servei Logístic i Operatiu de Protecció Civil.
En el cas de la Costa Brava, els mapes indiquen que la franja de més risc pel que fa a intensitat i acumulació de pluja serà entre aquest migdia i les sis del matí de demà. Pel que fa a la previsió de fort onatge, el pic es produirà al llarg del matí i la tarda del dimecres.
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Societat L'hospital de Palamós acull una exposició sobre la història de la prevenció de riscos laborals
L'hospital de Palamós acull l’exposició 'Un viatge per la història de la prevenció de riscos...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...
Notícies relacionades: