22/10/2019 Societat - Jordi Rodríguez
Onatge al litoral de S'Alguer, en una imatge d'arxiu.
Protecció Civil de la Generalitat ha activat el nivell d'alerta del Pla d’emergències INUNCAT, per la previsió de fortes pluges avui dimarts i demà dimecres al matí. En aquest període les acumulacions podrien superar el llindar dels 100 litres per metre quadrat a tot el litoral i prelitoral. L’episodi anirà acompanyat de fort onatge de component est, que a la Costa Brava s’accentuarà al llarg del dimecres, dificultant el desguàs dels rius al litoral.
La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya és que els xàfecs vagin acompanyats de tempestes localment fortes de manera extensa, superant el llindar de 20 litres per metre quadrat en 30 minuts. Aquest pronòstic pot acabar variant en funció de com es posicionin les tempestes, però entre avui i demà al matí les acumulacions totals d'aigua podrien arribar puntualment als 100 litres per metre quadrat en 24 hores. Per això Protecció Civil recomana als municipis la senyalització i tancament d'accessos a zones inundables, així com la neteja d'embornals per facilitar el drenatge. Cal tenir especial cura amb les activitats a les lleres dels rius. Ho ha dit avui Rosa Mata, cap del Servei Logístic i Operatiu de Protecció Civil.
En el cas de la Costa Brava, els mapes indiquen que la franja de més risc pel que fa a intensitat i acumulació de pluja serà entre aquest migdia i les sis del matí de demà. Pel que fa a la previsió de fort onatge, el pic es produirà al llarg del matí i la tarda del dimecres.
Totes les notícies:
06/06/2025 - La Fira de la Gamba de Palamós preveu vendre'n 400 quilos
Demà és el dia. Des de les 12 del migdia i fins a les 10 de la nit, l'esplanada de la llotja del...
06/06/2025 - 5 empreses més es certifiquen amb la Marca de Garantia
Ahir us explicàvem el lliurament del títol d'Ambaixador de la Gamba de Palamós a l'entitat...
06/06/2025 - Escales de creuer al port de Palamós, avui i el diumenge
Les escales de creuer al port de Palamós acceleren i des d'avui i fins al dilluns que ve n'hi...
06/06/2025 - SSIBE quasi ha triplicat en 3 anys la potència d'energia fotovoltaica
3 anys després d'haver posat la primera instal·lació fotovoltaica, a Palamós Gent Gran, Serveis...
06/06/2025 - El comerç es prepara per a l'estiu amb el 'Palamos Swing'
Palamós viurà demà un dia de compres i diversió al ritme de la música swing. El Foment...
Notícies relacionades: