22/10/2019 Societat - Jordi Rodríguez
La doctora Anna Bosch ha estat la convidada aquesta setmana del programa 'Tal com som'.
La doctora Anna Bosch s’ha jubilat després de 39 anys d’exercir la medicina de família, bona part d’ells a l’Àrea Bàsica de Salut de Palamós. La doctora Bosch reivindica la proximitat i l’empatia amb el pacient, i creu que aquest sempre s’hauria de sentir escoltat pel seu metge. D’altra banda es mostra molt crítica amb el que qualifica de privatització encoberta de la sanitat pública, i lamenta que els temps d’espera de determinats procediments siguin tant diferents en funció de si el pacient es pot pagar una opció privada o no.
L'Anna Bosch es de Malgrat de Mar. Admet que des dels set anys ja tenia clar que volia ser metge, i en aquesta direcció va encaminar la seva formació. Quan va acabar els estudis li van donar plaça de metgessa de família a Cardona. S'hi va estar onze anys i, en acabat, va tenir clar que volia tornar a prop del mar. Va demanar poder anar a Canet de Mar, més a prop de casa, o a Palamós, un lloc que havia descobert feia temps i que l'havia enamorat. Li van donar Palamós i ja no s'ha mogut d'aquí. Ara li ha arribat el moment de la jubilació després de 39 anys de carrera professional en el món de la medicina. Amb la perspectiva privilegiada que dona una trajectòria tan llarga, la doctora Bosch explica que una de les coses que més valora en un metge és la seva capacitat d'empatitzar amb el pacient i escoltar-lo.
La doctora Anna Bosch es va jubilar el dia 1 d'octubre. En el moment del seu comiat professional, considera que tenim un bon sistema públic de sanitat però alerta del perill d'una privatització encoberta dels serveis. Es fixa especialment en el fet que un pacient pugui tenir un període d'espera més o menys curt, en funció d'allò que pugui pagar.
Bosch, que no descarta continuar exercint puntualment al servei d'alguna ONG, tampoc estalvia crítiques al poder que exerceix la indústria farmacèutica mundial.
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...