17/10/2019 Política - Jordi Rodríguez
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós.
Tal i com es preveia, el Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós, que es va fer ahir al vespre, va aprovar amb suficiència la moció de condemna a la sentència del Tribunal Suprem que ha imposat penes d'entre 9 i 13 anys de presó als líders del procés independentista català. La proposta va tenir els vots favorables d'ERC, Junts per Catalunya i la CUP, mentre el PSC s'hi va posicionar en contra. El regidor de Ciutadans no va assistir al plenari.
La moció, portada al Ple pels grups d'Esquerra i de Junts per Catalunya. era la proposada per l'Associació Catalana de Municipis i l'Associació de Municipis per la Independència. El text manifesta el rebuig a la sentència condemnatòria del Suprem i reclama la llibertat de les persones empresonades per aquesta causa, i la seva amnistia. La moció també demana mostrar el compromís amb el dret d'autodeterminació, reafirmar el caràcter pacífic del moviment independentista, i adherir-se a totes les mobilitzacions de rebuig a la sentència del Suprem, convidant la ciutadania a participar en les lluites pacífiques a favor dels drets i les llibertats.
La portaveu d'ERC, Maria Puig, va dir que la sentència no és justícia sinó venjança. Va criticar l'actuació policial en les mobilitzacions al carrer i va interpel·lar el PSC perquè se sumi a favor del dret a decidir.
Els socialistes no es van donar massa per al·ludits. El portaveu del grup, Josep Coll, va defensar el diàleg dins la llei i va criticar els qui, a una banda i a l'altra, han optat per la confrontació.
Des de Junts per Catalunya, el regidor Raimon Trujillo, va titllar la sentència del Suprem d'ignomínia i venjança. Trujillo va dir que el Ple no podia restar indiferent al moment polític del país.
La postura més bel·ligerant va ser la de la portaveu de la CUP, Roser Huete, que va qualificar la moció de tova, malgrat votar-la a favor. Segons Huete, l'independentisme ni ha de demanar perdó, ni és violent.
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós, van aplaudir les intervencions dels portaveus dels grups independentistes i, en acabar el plenari, van cantar Els Segadors, juntament amb tots els edils. Al carrer va quedar un reduït grup de joves estudiants amb banderes estelades, a qui la Policia Local no va deixar entrar.
Totes les notícies:
30/08/2019 - Serveis El port de Palamós ha rebut més de 10.400 creueristes aquest mes d'agost
El port de Palamós tanca aquest divendres les escales del mes d'agost amb el creuer Marella...
30/08/2019 - Cultura Tallers de dansa a l'Arbreda a benefici de Junts x ELLS
L'ONG palamosina Junts x ELLS organitza demà dissabte una activitat a benefici dels projectes de...
30/08/2019 - Cultura 125 persones al primer Guitar & Wine de Sant Antoni
El paratge del Collet va acollir ahir la primera edició del Guitar & Wine de Sant Antoni. Es...
30/08/2019 - Esports Tot a punt pel tercer Beach Water Polo Costa Brava
Avui comença el torneig internacional Beach Water Polo Costa Brava que es disputarà fins diumenge...
30/08/2019 - Esports El Palamós CF acaba la pretemporada a Sant Pol de Mar i iniciarà la lliga el 7 de setembre
El Palamós Club de Futbol tanca demà dissabte el cicle de partits de pretemporada. Ho fa visitant...
Notícies relacionades:
16/10/2019 - Política Ple extraordinari per rebutjar la sentència del 'procés'
...
15/10/2019 - Política L'Ajuntament de Palamós no farà avui el Ple ordinari i el passa al dijous
...
15/10/2019 - Política Palamós surt al carrer per protestar contra la sentència i per demanar la llibertat dels presos
...