17/10/2019 Política - Jordi Rodríguez
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós.
Tal i com es preveia, el Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós, que es va fer ahir al vespre, va aprovar amb suficiència la moció de condemna a la sentència del Tribunal Suprem que ha imposat penes d'entre 9 i 13 anys de presó als líders del procés independentista català. La proposta va tenir els vots favorables d'ERC, Junts per Catalunya i la CUP, mentre el PSC s'hi va posicionar en contra. El regidor de Ciutadans no va assistir al plenari.
La moció, portada al Ple pels grups d'Esquerra i de Junts per Catalunya. era la proposada per l'Associació Catalana de Municipis i l'Associació de Municipis per la Independència. El text manifesta el rebuig a la sentència condemnatòria del Suprem i reclama la llibertat de les persones empresonades per aquesta causa, i la seva amnistia. La moció també demana mostrar el compromís amb el dret d'autodeterminació, reafirmar el caràcter pacífic del moviment independentista, i adherir-se a totes les mobilitzacions de rebuig a la sentència del Suprem, convidant la ciutadania a participar en les lluites pacífiques a favor dels drets i les llibertats.
La portaveu d'ERC, Maria Puig, va dir que la sentència no és justícia sinó venjança. Va criticar l'actuació policial en les mobilitzacions al carrer i va interpel·lar el PSC perquè se sumi a favor del dret a decidir.
Els socialistes no es van donar massa per al·ludits. El portaveu del grup, Josep Coll, va defensar el diàleg dins la llei i va criticar els qui, a una banda i a l'altra, han optat per la confrontació.
Des de Junts per Catalunya, el regidor Raimon Trujillo, va titllar la sentència del Suprem d'ignomínia i venjança. Trujillo va dir que el Ple no podia restar indiferent al moment polític del país.
La postura més bel·ligerant va ser la de la portaveu de la CUP, Roser Huete, que va qualificar la moció de tova, malgrat votar-la a favor. Segons Huete, l'independentisme ni ha de demanar perdó, ni és violent.
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós, van aplaudir les intervencions dels portaveus dels grups independentistes i, en acabar el plenari, van cantar Els Segadors, juntament amb tots els edils. Al carrer va quedar un reduït grup de joves estudiants amb banderes estelades, a qui la Policia Local no va deixar entrar.
Totes les notícies:
21/11/2022 - Cultura Palamós celebra el Dia Mundial de la Pesca amb una jornada per a estudiants de secundària
La Fundació per a la Creativació ha fet un acte divulgatiu, aquest matí a Palamós, coincidint...
21/11/2022 - Successos Li demanen 24 anys de presó per doble abús sexual d'una menor a Palamós
La Secció 4a de l'Audiència Provincial de Girona començarà a jutjar demà dimarts un home...
21/11/2022 - Medi Ambient Avui, sessions informatives del nou servei de cotxe elèctric compartit
A les 6 d'aquesta tarda es fan a la Biblioteca Municipal les sessions informatives del servei de...
21/11/2022 - Obres i Urbanisme Comença el nou tràmit per adjudicar l'estudi per aminorar el risc d'inundacions
La Junta de Govern Local de Palamós ha aprovat l'inici de la contractació per redactar un estudi...
21/11/2022 - Cultura 'Moriu-vos', d'Anna Maria Ricart, aquest dilluns a 'Llegir el teatre'
La Biblioteca Municipal de Palamós organitza aquesta tarda l'activitat periòdica 'Llegir el...
Notícies relacionades:
16/10/2019 - Política Ple extraordinari per rebutjar la sentència del 'procés'
...
15/10/2019 - Política L'Ajuntament de Palamós no farà avui el Ple ordinari i el passa al dijous
...
15/10/2019 - Política Palamós surt al carrer per protestar contra la sentència i per demanar la llibertat dels presos
...