17/10/2019 Política - Jordi Rodríguez
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós.
Tal i com es preveia, el Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós, que es va fer ahir al vespre, va aprovar amb suficiència la moció de condemna a la sentència del Tribunal Suprem que ha imposat penes d'entre 9 i 13 anys de presó als líders del procés independentista català. La proposta va tenir els vots favorables d'ERC, Junts per Catalunya i la CUP, mentre el PSC s'hi va posicionar en contra. El regidor de Ciutadans no va assistir al plenari.
La moció, portada al Ple pels grups d'Esquerra i de Junts per Catalunya. era la proposada per l'Associació Catalana de Municipis i l'Associació de Municipis per la Independència. El text manifesta el rebuig a la sentència condemnatòria del Suprem i reclama la llibertat de les persones empresonades per aquesta causa, i la seva amnistia. La moció també demana mostrar el compromís amb el dret d'autodeterminació, reafirmar el caràcter pacífic del moviment independentista, i adherir-se a totes les mobilitzacions de rebuig a la sentència del Suprem, convidant la ciutadania a participar en les lluites pacífiques a favor dels drets i les llibertats.
La portaveu d'ERC, Maria Puig, va dir que la sentència no és justícia sinó venjança. Va criticar l'actuació policial en les mobilitzacions al carrer i va interpel·lar el PSC perquè se sumi a favor del dret a decidir.
Els socialistes no es van donar massa per al·ludits. El portaveu del grup, Josep Coll, va defensar el diàleg dins la llei i va criticar els qui, a una banda i a l'altra, han optat per la confrontació.
Des de Junts per Catalunya, el regidor Raimon Trujillo, va titllar la sentència del Suprem d'ignomínia i venjança. Trujillo va dir que el Ple no podia restar indiferent al moment polític del país.
La postura més bel·ligerant va ser la de la portaveu de la CUP, Roser Huete, que va qualificar la moció de tova, malgrat votar-la a favor. Segons Huete, l'independentisme ni ha de demanar perdó, ni és violent.
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós, van aplaudir les intervencions dels portaveus dels grups independentistes i, en acabar el plenari, van cantar Els Segadors, juntament amb tots els edils. Al carrer va quedar un reduït grup de joves estudiants amb banderes estelades, a qui la Policia Local no va deixar entrar.
Totes les notícies:
05/04/2023 - Política Avancem presenta candidatura a l'alcaldia de Calonge i Sant Antoni
La formació Avancem ha presentat la seva candidatura a les eleccions municipals del 28 de maig a...
05/04/2023 - Esports Comença el 21è MICFootball amb 344 equips inscrits
Aquesta tarda es posa en marxa a l'estadi de Vilatenim, a Figueres, l'edició 21 del MICFootball,...
05/04/2023 - Esports La palamosina Telma Deudero juga la Minicopa femenina amb el Bàsquet Girona
Una jugadora de bàsquet palamosina, Telma Deudero, ha estat determinant perquè l'equip infantil...
04/04/2023 - Serveis FECOTUR preveu més turistes, menys beneficis, i problemes per trobar personal
L'Associació pel Foment Empresarial del Comerç i el Turisme de Palamós, FECOTUR, augura per a...
04/04/2023 - Serveis El Museu de la Pesca programa activitats específiques per a la Setmana Santa
Amb motiu d'aquest període festiu de Setmana Santa, el Museu de la Pesca de Palamós ha elaborat...
Notícies relacionades:
16/10/2019 - Política Ple extraordinari per rebutjar la sentència del 'procés'
...
15/10/2019 - Política L'Ajuntament de Palamós no farà avui el Ple ordinari i el passa al dijous
...
15/10/2019 - Política Palamós surt al carrer per protestar contra la sentència i per demanar la llibertat dels presos
...