17/10/2019 Política - Jordi Rodríguez
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós.
Tal i com es preveia, el Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós, que es va fer ahir al vespre, va aprovar amb suficiència la moció de condemna a la sentència del Tribunal Suprem que ha imposat penes d'entre 9 i 13 anys de presó als líders del procés independentista català. La proposta va tenir els vots favorables d'ERC, Junts per Catalunya i la CUP, mentre el PSC s'hi va posicionar en contra. El regidor de Ciutadans no va assistir al plenari.
La moció, portada al Ple pels grups d'Esquerra i de Junts per Catalunya. era la proposada per l'Associació Catalana de Municipis i l'Associació de Municipis per la Independència. El text manifesta el rebuig a la sentència condemnatòria del Suprem i reclama la llibertat de les persones empresonades per aquesta causa, i la seva amnistia. La moció també demana mostrar el compromís amb el dret d'autodeterminació, reafirmar el caràcter pacífic del moviment independentista, i adherir-se a totes les mobilitzacions de rebuig a la sentència del Suprem, convidant la ciutadania a participar en les lluites pacífiques a favor dels drets i les llibertats.
La portaveu d'ERC, Maria Puig, va dir que la sentència no és justícia sinó venjança. Va criticar l'actuació policial en les mobilitzacions al carrer i va interpel·lar el PSC perquè se sumi a favor del dret a decidir.
Els socialistes no es van donar massa per al·ludits. El portaveu del grup, Josep Coll, va defensar el diàleg dins la llei i va criticar els qui, a una banda i a l'altra, han optat per la confrontació.
Des de Junts per Catalunya, el regidor Raimon Trujillo, va titllar la sentència del Suprem d'ignomínia i venjança. Trujillo va dir que el Ple no podia restar indiferent al moment polític del país.
La postura més bel·ligerant va ser la de la portaveu de la CUP, Roser Huete, que va qualificar la moció de tova, malgrat votar-la a favor. Segons Huete, l'independentisme ni ha de demanar perdó, ni és violent.
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós, van aplaudir les intervencions dels portaveus dels grups independentistes i, en acabar el plenari, van cantar Els Segadors, juntament amb tots els edils. Al carrer va quedar un reduït grup de joves estudiants amb banderes estelades, a qui la Policia Local no va deixar entrar.
Totes les notícies:
06/04/2023 - Societat Lluís Puig veu bé sancionar els municipis que incompleixin les normes contra la sequera
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, dona suport a les intencions del Govern de la Generalitat de...
06/04/2023 - Política Bohigas i Huete escortaran Alexan Weltz en la llista de la CUP
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà aposta per l'experiència en els primers llocs...
06/04/2023 - Serveis Marina Palamós presenta la seva oferta de lloguer d'embarcacions
El port Marina Palamós organitza aquest dissabte el 'Rent a Boat Day'. A partir de les 11 del...
06/04/2023 - Cultura Pintura, cinema infantil, teatre i Caramelles en l'oferta cultural de la Setmana Santa a Palamós
Palamós us fa una extensa proposta cultural per a aquests dies festius de la Setmana Santa. Demà...
06/04/2023 - Societat Parada solidària de Progat, aquest dissabte
L'entitat animalista Progat fa dissabte parada solidària a benefici del seu treball de control de...
Notícies relacionades:
16/10/2019 - Política Ple extraordinari per rebutjar la sentència del 'procés'
...
15/10/2019 - Política L'Ajuntament de Palamós no farà avui el Ple ordinari i el passa al dijous
...
15/10/2019 - Política Palamós surt al carrer per protestar contra la sentència i per demanar la llibertat dels presos
...