17/10/2019 Política - Jordi Rodríguez
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós.
Tal i com es preveia, el Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós, que es va fer ahir al vespre, va aprovar amb suficiència la moció de condemna a la sentència del Tribunal Suprem que ha imposat penes d'entre 9 i 13 anys de presó als líders del procés independentista català. La proposta va tenir els vots favorables d'ERC, Junts per Catalunya i la CUP, mentre el PSC s'hi va posicionar en contra. El regidor de Ciutadans no va assistir al plenari.
La moció, portada al Ple pels grups d'Esquerra i de Junts per Catalunya. era la proposada per l'Associació Catalana de Municipis i l'Associació de Municipis per la Independència. El text manifesta el rebuig a la sentència condemnatòria del Suprem i reclama la llibertat de les persones empresonades per aquesta causa, i la seva amnistia. La moció també demana mostrar el compromís amb el dret d'autodeterminació, reafirmar el caràcter pacífic del moviment independentista, i adherir-se a totes les mobilitzacions de rebuig a la sentència del Suprem, convidant la ciutadania a participar en les lluites pacífiques a favor dels drets i les llibertats.
La portaveu d'ERC, Maria Puig, va dir que la sentència no és justícia sinó venjança. Va criticar l'actuació policial en les mobilitzacions al carrer i va interpel·lar el PSC perquè se sumi a favor del dret a decidir.
Els socialistes no es van donar massa per al·ludits. El portaveu del grup, Josep Coll, va defensar el diàleg dins la llei i va criticar els qui, a una banda i a l'altra, han optat per la confrontació.
Des de Junts per Catalunya, el regidor Raimon Trujillo, va titllar la sentència del Suprem d'ignomínia i venjança. Trujillo va dir que el Ple no podia restar indiferent al moment polític del país.
La postura més bel·ligerant va ser la de la portaveu de la CUP, Roser Huete, que va qualificar la moció de tova, malgrat votar-la a favor. Segons Huete, l'independentisme ni ha de demanar perdó, ni és violent.
Una vintena de persones van omplir la sala de plens de l'Ajuntament de Palamós, van aplaudir les intervencions dels portaveus dels grups independentistes i, en acabar el plenari, van cantar Els Segadors, juntament amb tots els edils. Al carrer va quedar un reduït grup de joves estudiants amb banderes estelades, a qui la Policia Local no va deixar entrar.
Totes les notícies:
24/05/2023 - Medi Ambient Xerrada sobre horts ecològics dins la 'Biblioteca sostenible'
El cicle 'Biblioteca sostenible' programa avui a la Biblioteca Municipal de Palamós una xerrada ...
24/05/2023 - Societat El Punt Jove organitza un torneig del videojoc 'Clash Royale'
L'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Palamós organitza per a aquest diumenge que ve un torneig...
24/05/2023 - Política ERC defensa el porta a porta com a millor sistema de recollida de residus
Esquerra Republicana de Catalunya defensa la necessitat d'implantar la recollida d'escombraries...
24/05/2023 - Política El PSC reclama el compromís de la Generalitat amb el futur hospital nou
El Partit dels Socialistes de Catalunya vol un compromís ferm de la Generalitat amb el futur...
24/05/2023 - Política Optimitzar els processos de la neteja viària, objectiu de la candidatura d'ERC
La candidatura d'Esquerra Republicana de Catalunya proposa aplicar estratègies per guanyar...
Notícies relacionades:
16/10/2019 - Política Ple extraordinari per rebutjar la sentència del 'procés'
...
15/10/2019 - Política L'Ajuntament de Palamós no farà avui el Ple ordinari i el passa al dijous
...
15/10/2019 - Política Palamós surt al carrer per protestar contra la sentència i per demanar la llibertat dels presos
...