07/08/2019 Serveis - Jordi Rodríguez
La caseta de socors a la platja Gran de Palamós.
L'Ajuntament de Palamós ha hagut de fer aquest any un contracte del servei de vigilància, salvament i socorrisme a les platges, més curt i més barat. El motiu és que el consistori va haver de desistir de la primera convocatòria a causa d'una impugnació, i licitar un segon contracte de menor quantia per no fer tard amb la temporada d'estiu. Això ha obligat a retallar algunes prestacions del servei, segons va explicar el regidor de Medi Ambient i Platges, Xavier Lloveras, en l'últim Ple municipal.
L'ajuntament va haver de desistir del primer concurs després de tenir coneixement d'un recurs presentat davant el Tribunal Català de Contractes del sector Públic. El recurs al·legava que el preu de la mà d'obra que figurava en l'estudi econòmic del plec de condicions estava per sota del que determina el conveni col·lectiu que regula el sector dels socorristes. Es va haver de convocar un segon concurs, amb un contracte per a només 70 dies de servei. El contracte va sortir a concurs públic per un preu de 99.000 euros i se'l va adjudicar per 90.000 l'empresa Marsave Mallorca, que va ser l'única que es va presentar a la licitació. Això ha provocat, d'entrada, que la temporada del servei de socorrisme sigui més curta aquest any. Si habitualment s'estenia entre el primer cap de setmana de juny i el 15 de setembre, amb vuit dies de lliure elecció que es repartien en caps de setmana de maig i setembre, aquest estiu va començar el 22 de juny i s'acabarà l'1 de setembre. També s'han hagut de retallar altres prestacions, va explicar el regidor Xavier Lloveras, del grup d'ERC, davant el Ple.
Lloveras va concretar aquests aspectes del contracte de socorrisme a les platges, a una pregunta del regidor del PSC, Josep Coll. També va precisar que a partir de la tardor es treballarà ja en la licitació d'un nou contracte.
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: