01/08/2019 Societat - Jordi Rodríguez
La llar d'infants municipal, "L'Estel de Mossèn Gumersind".
El Ple de l'Ajuntament de Palamós ha acordat rebaixar la taxa que paguen les famílies usuàries de la llar d'infants municipal 'L'estel de mossèn Gumersind'. L'objectiu és incrementar l'aportació municipal al seu finançament i reduir la pressió als usuaris, que havia crescut des que la Generalitat va deixar d'aportar diners a aquesta etapa educativa de zero a tres anys, l'any 2011.
El Ple ha decidit que la matrícula de la llar d'infants pública de Palamós passarà de 134 a 125 euros. Pel que fa a la quota mensual, dels 168 euros que es pagaven a P0 i els 136 a P1 i P2, es fa una rebaixa lineal fins als 130 euros per mes. El servei de menjador passa de 145 a 135 euros i les hores d'acollida s'equiparen a la baixa, perquè a P0 eren més cares. Tot plegat suposa rebaixar la pressió a les famílies usuàries de la llar d'infants, mentre l'Ajuntament assumeix ara més del 55 per cent del cost del servei. Laura Lafarga, regidora d'Ensenyament, ho explicava així al Ple.
L'acord de reduir la taxa de la llar d'infants municipal va tirar endavant amb l'abstenció del PSC i Ciutadans. La dels socialistes, perquè pensen que la rebaixa queda curta. Raquel Gallego és regidora del grup.
Per la seva banda, el portaveu de Ciutadans, Cristóbal Posadas, va defensar que el servei de llar d'infants sigui gratuït. Va centrar la seva crítica en què l'Ajuntament no hagi reclamat prou els diners que va deixar de pagar la Generalitat.
Cal recordar que els tribunals han donat la raó a diferents ajuntaments que han reclamat els diners que la Generalitat va comprometre en el seu moment per finançar la xarxa de llars d'infants públiques, i que després el govern d'Artur Mas va eliminar. L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, va reiterar que, per bé que de moment no ha cobrat ningú, hi ha el compromís de la Generalitat de pagar aquestes quantitats a tots els ajuntaments i que, per tant, no té sentit encetar nous contenciosos als tribunals.
Totes les notícies:
26/10/2025 - El Palamós guanya al camp del Caldes de Montbuí (0-2)
El Palamós ha trencat avui diumenge una ratxa de tres partits sense guanyar i ha sumat els tres...
24/10/2025 - Palamós demana activar el dispositiu de seguretat Kampai
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, ha demanat que s'activi al municipi el dispositiu de...
24/10/2025 - L'Ajuntament buscarà un lloc públic on onegi la senyera, sense renunciar a l'estelada
El Ple de l'Ajuntament de Palamós ha rebutjat aquesta setmana la moció de VOX que reclamava...
24/10/2025 - El Marella Voyager fa la penúltima escala de creuer d'aquest mes
Amb un total de 10, el mes d'octubre és el que té la major activitat d'escales de creuer...
24/10/2025 - Concert solidari 'Tu ho fas possible' a benefici de Creu Roja Palamós
Aquest diumenge, Creu Roja Palamós organitza l'onzena edició del concert solidari 'Tu ho fas...