17/07/2019 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Reduir l'ús del vehicle privat, clau per baixar les emissions de CO2 a l'atmosfera.
El Govern de la Generalitat es proposa que les emissions de CO2 hagin baixat un 90% l'any 2050, en relació a les que hi ha ara. La secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat de l'executiu català, Marta Subirà, reconeix que no és un objectiu fàcil però afirma que la situació d'emergència ambiental que pateix el planeta, ho requereix. A Palamós, el Pla d'Acció d'Energia Sostenible vol que les emissions de diòxid de carboni al municipi es redueixin de més de 20.400 tones a partir de l'any que ve, en relació a les que hi havia el 2005.
La secretària de Medi Ambient i Sostenibilitat explica que, si es volen assolir els objectius marcats, els reptes han de ser ambiciosos. Marta Subirà.
Segons Marta Subirà, cal que la ciutadania, les empreses i qualsevol sector de la nostra societat prenguin consciència que estem en una situació d'emergència climàtica. Per això cal assumir uns reptes de manera immediata.
El Pla d'Acció d'Energia Sostenible de Palamós contempla un paquet de 68 actuacions per reduir el consum energètic i, per tant, les emissions de gasos amb efecte hivernacle. L'Ajuntament de Palamós el va aprovar l'any 2014, d'acord amb el Pacte d'alcaldes per a la sostenibilitat. L'any passat es va aprovar un inventari d'emissions actualitzat. Segons això, l'objectiu de reducció d'emissions de CO2 al municipi és de 20.444 tones fins a l'any 2020, partint de les 98 mil que s'emetien l'any 2005. Amb les accions que ja s'han fet, la reducció actualitzada l'any 2018 era de 5.253 tones. Si hi sumem les que estan en curs d'execució, l'any 2020 Palamós emetria 15.119 tones de CO2 menys que al 2005, al voltant del 74 per cent de l'objectiu previst.
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...
Notícies relacionades: