10/07/2019 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
L'edifici Jaume II de Palamós, emplaçament on anirà la nova Oficina de Turisme.
El projecte d’obres de la nova Oficina Municipal de Turisme de Palamós ha entrat ja en la fase de contractació i s'ha posat a concurs públic. L'obra surt a licitació per un preu de 81.409 euros, amb l'IVA inclòs. L'Oficina de Turisme es trasllada a un local de dues plantes situat a l’edifici Jaume II, al passeig del Mar. A la planta baixa hi haurà el punt d’atenció turística, i a la superior s’hi instal•larà l’estructura administrativa de les àrees municipals de Turisme i de Promoció Econòmica.
Les obres han de durar tres mesos i serviran per condicionar un local que actualment estava en desús i que anteriorment havia acollit una oficina bancària, una assessoria i una botiga. L'objectiu és obtenir uns espais el màxim de diàfans i amb il·luminació natural. Per ampliar la sensació d'espai s'enderrocaran els sostres falsos de les dues plantes. Tant l'estructura dels sostres com els conductes de climatització es deixaran a la vista. També les xarxes de cablejat, en aquest cas a l'interior de tubs d'acer. L'accés a l'Oficina de Turisme es farà per la part del pati de la comunitat del Jaume II. Es posarà una rampa per eliminar un petit desnivell que hi ha, i a l'accés hi haurà un voladís de dos metres que permetrà aixoplugar-s'hi. A la planta baixa hi haurà quatre punts d'atenció individualitzada, i espais per a tasques administratives, així com un bany adaptat i una zona de venda de merxandatge. A la primera planta s'hi ubicarà l'espai de treball de l'Àrea de Promoció Econòmica.
El projecte planteja una inversió municipal d'una mica més de 81.000 euros pel condicionament del local, que té una superfície total de 160 metres quadrats repartits entre els dos nivells. En un contracte establert en principi per a deu anys, l'Ajuntament pagarà un lloguer mensual d'uns 1.400 euros, amb l'IVA inclòs.
Quan estigui a punt la nova seu de Turisme i Promoció Econòmica, es desocuparà l'actual Oficina Municipal de Turisme del passeig del Mar, i també els espais que ocupaven aquestes àrees a la Casa Montaner. L'entitat Fecotur ha demanat poder utilitzar la caseta alliberada al passeig per fer-hi un punt de reserva de serveis turístics.
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...