19/06/2019 Política - Jordi Rodríguez
Nou dels deu regidors d'ERC del nou govern municipal, aquest matí a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Palamós.
L'alcalde de Palamós, Lluís Puig, ha firmat aquest matí el decret del nou cartipàs municipal, que delega les competències del govern local entre els deu regidors que formen el grup majoritari d'Esquerra Republicana de Catalunya. La nova distribució atorga al mateix Lluís Puig la gestió de l'Àrea d'Urbanisme. També separa Turisme i Promoció Econòmica, i Cultura i Patrimoni, buscant una gestió més transversal. Amb aquest mateix objectiu totes les regidories quedaran organitzades sota dues grans àrees.
En relació al mandat passat, el govern municipal de Palamós passa de tenir 8 regidors, entre els grups d'ERC i CiU, a una majoria més àmplia de 10 regidors, tots de la formació republicana. Això permet una redistribució de les àrees, amb un perfil més específic. Lluís Puig, alcalde de Palamós.
El mateix Lluís Puig assumeix Urbanisme, que en el mandat anterior tenia el convergent Jordi Pallí, Atenció Ciutadana, Transparència i Noves Tecnologies. Maria Puig manté Recursos Humans, Participació Ciutadana i Comunicació, i assumeix Patrimoni Local, Arxiu i Habitatge. Emili Colls seguirà portant Promoció Econòmica, Comerç, Empresa, Fires i Mercats, i afegeix Patrimoni Marítim, que inclourà tota la part referent a la Fundació Promediterrània. Colls, doncs, deixa Turisme que ara serà competència de Núria Botellé, que també agafa Cultura i Biblioteca. Xavier Lloveras manté Medi Ambient, Platges i Entorn Natural, però deixa Joventut. Aquesta àrea ara serà responsabilitat de Marina Álvarez, que també portarà Igualtat, Brigada i Cementiris. Aquestes dues últimes fins ara les tenia Joan Barba, que ara es concentrarà només en Esports, Activitat Física i Salut Pública.
A Alfons Bartolomé el cartipàs li atribueix Seguretat, Mobilitat, Ocupació de Via Pública i Protecció Civil. Una altra de les noves regidores, Laura Lafarga, s'ocuparà d'Ensenyament, Ciutat Educadora i Gent Gran, així com de Serveis Econòmics, fins ara competència directa d'alcaldia. Finalment, Chayma Mechaal es farà càrrec d'Acció Social, Immigració, Ciutadania i Cooperació.
Totes aquestes regidories estaran coordinades per dues grans àrees: Territori i Entorn, coordinada per Lluís Puig, i Atenció a les Persones, a càrrec de Maria Puig. L'alcalde explica el per què d'aquestes macroàrees.
Les tinences d'alcaldia, de la primera a la cinquena, les assumiran, per aquest ordre, Maria Puig, Emili Colls, Xavier Lloveras, Alfons Bartolomé i Laura Lafarga. En els dies vinents es convocarà un Ple municipal extraordinari que validarà el cartipàs que s'ha presentat avui.
Totes les notícies:
02/07/2025 - Comença el Casal d'estiu municipal, amb més places per cobrir tota la demanda
El Casal municipal d'estiu de l'Ajuntament de Palamós 2025 ja està en marxa. S'han cobert un...
02/07/2025 - Ciutat Educadora impulsa la capacitació digital d'infants i joves
El servei de Ciutat Educadora de l'Ajuntament de Palamós engega aquest mes de juliol els tallers...
02/07/2025 - Un juny tòrrid ha deixat una màxima de 33'4 graus a Palamós
El mes de juny que acabem de deixar enrere ha estat excepcionalment calorós. El que més dels...
02/07/2025 - CCOO demana actualitzar la prevenció de riscos laborals per la calor
En el context de l'onada de calor que estem vivint aquests últims dies, el sindicat Comissions...
02/07/2025 - El lloguer turístic s'ha de registrar amb un codi d'identificació
Ahir va entrar en vigor l'anomenada Finestreta Única Digital d'Arrendaments, un decret impulsat...