31/05/2019 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
El camí de cala Estreta quedarà tancat al trànsit rodat durant l'estiu.
A partir d’aquesta mitjanit i coincidint amb l’inici del mes de juny, entra en vigor la restricció permanent de l’accés motoritzat als espais naturals Castell-Cap Roig i S’Alguer-pineda d’en Gori. La mesura ja es ve fent puntualment els caps de setmana, des del mes passat, però ara ja es mantindrà durant tot l’estiu i mentre perduri el risc d’incendi forestal. Aquest any també s’ha tancat el pas de vehicles, en aquest cas de forma definitiva, en els camins interiors que des de la Fosca i el pla de Torre Mirona donen accés a la plana de Castell, pel pont de la Presa.
En aquest sentit, amb el tancament es vol garantir la seguretat de les persones així com la d'aquests valuosos espais naturals, prevenint situacions d'incendi forestal o d'algun altre tipus d'emergència. La mesura es pren d'acord amb la Generalitat i amb els ajuntaments de Mont-ras i de Palafrugell, també afectats per l'Espai d'Interès Natural Castell-Cap Roig. Lluís Puig és l'alcalde de Palamós en funcions.
La restricció de pas afectarà tots els propietaris de vehicles a motor que no resideixin o no tinguin una propietat en aquests sectors. Pels propietaris de barraques a s'Alguer s'autoriza un únic vehicle per propietat perquè accedeixi a l'aparcament de la pineda d'en Gori. Qui tingui una propietat amb accés pel camí de cala Estreta, també hi podrà passar. Les restriccions de pas es mantindran al llarg de l'estiu, fins que baixi l'afluència de visitants i es consideri que el risc d'incendi és menor. Els vehicles que es desplacin fins a Castell ja poden estacionar en el nou aparcament amb capacitat per a 600 vehicles.
Totes les notícies:
29/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós diu que les obres de la Fosca es poden encarir fins a un 30 per cent
La gestió de les obres de la segona fase d'urbanització del nucli de la Fosca encaren una fase...
29/04/2026 - Medi Ambient Som-hi exigeix garanties de la qualitat de les aigües de bany
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, reclama garanties de...
29/04/2026 - Serveis Ajuntament i sector turístic comparteixen una jornada de treball
L'espai municipal de les galeries Carme va ser ahir l'escenari d'una jornada de treball organitzada...
29/04/2026 - Serveis El Silver Shadow tanca avui les escales de creuer de l'abril
El creuer Silver Shadow fa avui dimecres la seva primera escala al port de Palamós. Ha arribat a...
29/04/2026 - Societat Segona i darrera jornada de portes obertes a la Llar d'infants municipal
En el marc del període de preinscripció pel curs vinent a la Llar d'infants municipal de...