10/05/2019 Cultura - Jordi Rodríguez
El port de Palamós torna a acollir una edició del festival mariner Terra de Mar. (Foto: Ajuntament de Palamós).
El port de Palamós acull durant tot el cap de setmana una nova edició del festival mariner ‘Palamós Terra de Mar’. Amb el tema del comerç marítim i el cabotatge com a fil conductor, aquest popular esdeveniment programa un gran nombre d’activitats d’oci i cultura per divulgar les diferents manifestacions del patrimoni mariner. Visites a vaixells, rutes marítimes pel litoral de Palamós, iniciacions a la navegació i tallers per a tota la família, són algunes de les propostes més destacades.
Per il·lustrar l'activitat del comerç marítim hi haurà una exposició de maquinària. També es podrà pujar al remolcador París, necessari pel suport a les maniobres que permeten atracar i desatracar els vaixells al port, i a una embarcació de Salvament Marítim. Tot plegat, per donar protagonisme a una activitat portuària que, sovint, no és molt visible per al públic. Raül Mata, tècnic de patrimoni del Museu de la Pesca, parla d'algunes de les coses que es podran veure en aquest 'Palamós Terra de Mar'.
El pailebot Santa Eulàlia, el quetx Ciutat de Badalona, o les embarcacions de l'extensió marítima del Museu de la Pesca, els pesquers Estrella Polar i Gacela, seran altres vaixells visitables. 'Palamós Terra de Mar' permetrà, un any més, fer itineraris marítims pel litoral del municipi a bord de dos creuers turístics amb cabuda per a 250 persones cadascun.
Les activitats d'aquesta edició es completaran amb els tallers d'iniciació a la navegació a vela, caiac o paddle surf, jocs infantils, tastets de cuina marinera, o la travessa popular de natació a la badia de Palamós. Hi haurà un mercat d'artesania al recinte del port, visites guiades a l'Espai del Peix o a l'exposició del Museu de la Pesca 'Navegants d'aiguamolls'.
Moltes activitats pensades per a un públic familiar, en general. Raül Mata.
Per segon any es torna a organitzar un joc juvenil, el 'Palamós Escape', per intentar fugir d'un atac pirata, a través de descobrir els senyals i paranys que s'hauran amagat als carrers del barri Vell.
Totes les notícies:
27/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós tindrà un equip d'hospitalització domiciliària
La Fundació Hospital de Palamós vol incorporar abans no acabi aquest any un equip...
27/07/2026 - Societat L'Ajuntament licita el contracte de gestió de la Llar d'Infants Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació del contracte de gestió de la Llar...
27/07/2026 - Societat Palamós farà 3 jornades consecutives de donació de sang a l'agost
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3...
27/07/2026 - Societat Mossos d'Esquadra reforça les comissaries de costa durant l'estiu
Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa aquest estiu un pla integral de seguretat a tot el...
27/07/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni posa punts informatius sobre la recollida de residus
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un sistema de punts informatius de carrer...
Notícies relacionades: