El jutge de pau també demana un servei públic de mediació

07/05/2019 Societat - Jordi Rodríguez


Enric Marsal, Jutge de Pau de Palamós, ahir a l'espai 'Tal com som'.

Enric Marsal, Jutge de Pau de Palamós, ahir a l'espai 'Tal com som'.

El jutge de pau de Palamós, Enric Marsal, veuria bé crear un servei públic de mediació per a petits conflictes entre veïns. Marsal s’afegeix així a una petició que ja ha fet en vàries ocasions el Síndic de Greuges municipal, David Sagrera, que veu com li arriben casos de discrepàncies entre particulars, que no li pertoca resoldre. Al Jutjat de Pau sí que hi ha la via dels actes de conciliació que, no obstant, no implica una mediació pròpiament dita.

En la memòria d'actuacions del 2018, el Síndic explicava que rep un bon nombre de consultes per conflictes entre veïns, malgrat no és la seva competència. Temes enquistats al llarg del temps i que, en alguns casos, acaben arribant a la via judicial. David Sagrera admetia que la cultura de la mediació encara està poc estesa a casa nostra, però recordava que ja hi ha municipis amb servei públic de mediació. En aquest sentit, va recomanar al Ple de l'Ajuntament la possibilitat de crear-ne un a Palamós amb professionals especialitzats. Una petició que subscriu també el jutge de pau de Palamós, Enric Marsal.



El jutge de pau, per la seva banda, està facultat per fer actes de conciliació. Un procediment en què el jutge dona veu a les parts, però on no pot fer una mediació real.



Pel jutge de pau de Palamós, Enric Marsal, disposar d'un servei de mediació serviria perquè alguns conflictes, que s'arriben a fer greus, els poguessin resoldre en una fase inicial.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...