03/05/2019 Cultura - Jordi Rodríguez
Les cases i els carrers de Sant Joan llueixen guarnides de decoració floral.
Els carrers del nucli de Sant Joan s’ompliran aquest diumenge de flors, artesania i activitats, en una nova edició del ‘Sant Joan florit’. Espais públics i privats lluiran elaborades ornamentacions amb plantes i flors, en una jornada festiva coordinada per l’Associació de Veïns. Hi haurà activitats paral•leles amb actuacions musicals i jocs per a la mainada, a més d’una arrossada popular.
El 'Sant Joan florit' va néixer l'any 2004 coincidint amb els actes de Palamós Ciutat Pubilla de la Sardana. Des d'aleshores s'ha anat programant cada any, amb una progressió creixent, explica Carles Sala, de l'Associació de Veïns de Sant Joan.
El 'Sant Joan florit' té com a epicentre la plaça Major i ocupa els principals carrers del nucli antic de Sant Joan. Per això, tot aquest àmbit quedarà tancat a la circulació de vehicles, al llarg del diumenge. Aquest any l'organització ha editat un nou programa de mà que inclou tota la programació prevista, així com un plànol dels carrers i els espais on es localitzen les activitats, i les zones decorades amb flors i plantes. Josep Olivé és també un dels responsables de l'Associació de Veïns de Sant Joan.
Hi haurà més d'una cinquantena de parades d'artesania i art floral. Es faran activitats paral·leles com ara el lliurament de premis del concurs de redacció que organitza la biblioteca El Caliu. No faltarà el repic de campanes de l'església de Santa Eugènia, que també lluirà una catifa de flors a les escales d'accés. El mateix temple serà l'escenari d'un concert de Palamós Gòspel Choir i, a l'exterior, del concurs de dibuix infantil. També pensat per a la mainada, es faran passejades en poni. També hi haurà les actuacions del Coro Rociero Azahares, dansa del ventre amb Anna Dial, i salsa amb l'escola Dance With Me. Actuacions que es reprendran a la tarda amb el Coro Rociero Añoranzas del Sur i de diferents corals escolars palamosines. Les activitats es tancaran amb l'espectacle infantil 'Contes molt animals' amb la companyia La Minúscula. Entre les sessions de matí i de tarda es farà l'arrossada popular a l'era de Can Fesol. Els tiquets es poden comprar anticipadament fins demà dissabte, a la botiga de Ca l'Angeleta, al preu de 8 euros.
Totes les notícies:
11/06/2026 - Societat La natalitat baixa fa perdre una línia educativa d'I3 a l'escola La Vila
Aviat farà 3 mesos que es va tancar la preinscripció escolar pel curs 2026-2027 a educació...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme JuntsxCat reclama llum a la platja Gran però el govern diu que Costes no ho vol
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, es queixa de la supressió dels...
11/06/2026 - Medi Ambient Prevenció d'incendis forestals a la Fosca i Castell
L'Agrupació de Defensa Forestal Gavarres-Marítima i l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de...
11/06/2026 - Obres i Urbanisme La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi haurà d'esperar al setembre
La reforma de la coberta de tribuna de l'Estadi Municipal Palamós-Costa Brava no es podrà fer...
11/06/2026 - Política El president del Parlament, Josep Rull, visitarà demà Palamós
El president del Parlament de Catalunya, Josep Rull, farà demà divendres una visita institucional...