24/04/2019 Política - Carlos Ribas
Representants de la candidatura d'ERC amb Lluís Puig, avui a Castell.
Representants de la candidatura d'Esquerra Republicana de Catalunya a les eleccions al Parlament espanyol han visitat avui Palamós per explicar algunes propostes sobre la gestió del litoral gironí. Defensen una gestió sostenible i integral del medi marí i denuncien accions que no s'han dut a terme per part de l'Estat, com el manteniment i posada en condicions dels camins de ronda o la reparació de les platges després de les llevantades.
Els republicans consideren que, en aquest sentit, Costes actua amb oblit i deixadesa. Montse Bassa, candidata gironina d'Esquerra Republicana al Congrés, ha demanat avui, des del paratge de Castell a Palamós, més coordinació entre administracions.
Algunes de les propostes d'ERC per al litoral gironí són el projecte d'enderroc de l'antiga depuradora de marisc de Roses, que allibera 3.500 metres quadrats de front marítim, o un pla d'usos pel paratge on hi havia Radio Liberty, a Pals, i vincular-lo amb un centre d'estudis de recerca del medi marí. Jordi Martí, candidat gironí d'Esquerra al Senat, recalca la importància de mantenir el litoral en bones condicions.
Els republicans han recordat que, darrerament, Esquerra ha posat en marxa, accions al Senat i al Congrés, per aturar les llicències que l’Estat va concedir per a l’extracció de corall vermell al litoral català. Aquestes llicències les va atorgar el govern del Partit Popular però ERC denuncia que el Partit Socialista no les ha derogat. Joan Margall, número 2 dels republicans al Congrés ha explicat que impulsaran accions contra aquestes mesures que topen frontalment amb la moratòria de deu anys decretada per la Generalitat i que ja alertava de la precària situació del corall vermell al litoral català. Els representants d'ERC al Congrés i al Senat han visitat avui el paratge de Castell acompanyats pels candidats republicans a les municipals a Palamós, l'alcalde Lluís Puig i la regidora Maria Puig.
Totes les notícies:
25/09/2026 - Cultura La Nau dels 50 metres s'obre a una nova edició de la Tecnofan Party
La festa de cultura digital Tecnofan Party aterra, una vegada més, a la Nau dels 50 metres de...
25/09/2026 - Serveis L'Empordà Wine & Food ens porta un cap de setmana de gastronomia, vins, música i cultura, al passeig del Mar
L'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà l'escenari, des d'avui divendres i al llarg d'aquest...
25/09/2026 - Serveis Penúltima escala de creuer del setembre, amb el Marella Explorer
El port de Palamós rebrà aquest diumenge la penúltima escala de creuer d'aquest mes de setembre....
25/09/2026 - Medi Ambient Naturalistes de Girona fa un Bioblitz a Castell
L'Associació de Naturalistes de Girona presenta la primera edició del Bioblitz a Castell. Es...
25/09/2026 - Cultura Tertúlia sobre l'escola d'abans, amb l'associació Clau de Volta
L'associació Clau de Volta oferirà demà dissabte una tertúlia dins el cicle 'Les coses...
Notícies relacionades: