23/04/2019 Cultura - Carlos Ribas
Abel Espinosa i Jordi Rodríguez, a l'espai cedit per la Fleca de l'Empordà.
Tal i com ja va fer l'any passat, Ràdio Palamós s'ha sumat a la celebració de la Diada de Sant Jordi amb un programa especial al carrer. Des d'un espai cedit per la Fleca de l'Empordà hem fet una hora i mitja de directe dins el programa 'Els Matins de la Yolanda', per transmetre l'ambient que es vivia a la fira de roses i llibres del carrer Major.
El d'avui era un Sant Jordi especial. Arribava després de dies festius de Setmana Santa i abans de dues eleccions, les generals i les municipals. Precisament, avui era la darrera Diada com a regidor de Cultura de l'Ajuntuament de Francesc Subirats que, acaba mandat i no es tornarà a presentar. Per a Subirats, Sant Jordi és una festa molt especial.
Hem convidat també la directora de la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós, Susana Requena. Un equipament cultural amb molt de protagonisme per Sant Jordi. Al matí s'ha fet la desena edició de la lectura continuada a la plaça del Forn. En aquesta ocasió, amb el llibre 'Proses reposades' de Miquel Martín. I el gruix d'activitats de la biblioteca són aquesta tarda, a partir de les vuit. Una d'elles és 'Amb veu pròpia', amb els alumnes del taller d'escriptura. Susana Requena.
L'altra activitat organitzada per la Biblioteca aquest vespre és la lectura dramatitzada, a càrrec de Gespa Teatre, del text 'Sal', de David Sagrera. I, com no podia ser d'una altra manera, hem parlat també amb un escriptor. El palamosí Rafel Casas, que recentment va presentar la seva novel·la 'Las portadoras', i que ha destacat la importància de Sant Jordi per a la literatura.
Durant el programa especial al carrer hem copsat l'ambient que s'ha viscut a la Fira de Sant Jordi del carrer Major. Un espai on, a pesar de la pluja matinera, s'ha anat omplint a mesura que s'anava arreglant el dia. Hem parlat amb la gent que passejava, comprant llibres i roses i gaudint del què segurament agrada més d'aquesta festa, l'ambient.
Un cop acabat el programa, hem fet l’informatiu de la 1 del migdia des del mateix carrer Major. Tot plegat amb un doble objectiu: copsar l’ambient de la Diada de Sant Jordi a Palamós i fer visible la feina de proximitat de l’emissora municipal.
Totes les notícies:
13/08/2026 - Successos Un home de 78 anys mor mentre es banyava a la platja Gran de Palamós
Un home ha mort aquest matí després de patir una indisposició mentre es banyava a la platja Gran...
13/08/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'accessibilitat a la platja Gran, que començaran després de l'estiu
L'empresa Bigas Grup SL, de Granollers, és l'adjudicatària de les obres de restauració i millora...
13/08/2026 - Obres i Urbanisme Surten a concurs públic les obres de reforma del vestíbul i els lavabos de La Gorga
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la contractació de l'obra de reforma dels lavabos i el...
13/08/2026 - Cultura La palamosina Núria Castejón fa memòria històrica a 'Quanta guerra!'
La periodista palamosina Núria Castejón acumula ja una trajectòria professional llarga a la...
13/08/2026 - Societat Palamós concedeix prop de 29.000 euros en subvencions a projectes de cooperació i solidaritat
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat les subvencions per a projectes de cooperació i solidaritat...