09/04/2019 Societat - Jordi Rodríguez
Un representant de Sostre Cívic va venir ahir a Palamós en un acte a la Biblioteca.
Palamós és el primer municipi de l’Empordà que firma un protocol amb Sostre Cívic per a la promoció d’habitatge social cooperatiu en règim de cessió d’ús. Es tracta d’un edifici de 34 vivendes que es faria en una parcel•la de propietat municipal situada a l’avinguda de Catalunya i que l’Ajuntament cediria per a aquesta finalitat. Un representant de Sostre Cívic va venir ahir a Palamós per explicar el model que promouen, en un acte públic que es va fer a la Biblioteca.
Sostre Cívic aposta pel model de cessió d'ús, un sistema en què la propietat dels immobles és de la cooperativa. Els seus membres es beneficien d’un ús indefinit i transferible de l’habitatge, a canvi de pagar una entrada inicial retornable i una quota mensual assequible. El cooperativista evita així lligar-se a una hipoteca a llarg termini i no depèn de quotes subjectes a l’especulació immobiliària, perquè es tracta d'una entitat sense ànim de lucre. A més el sòl és de titularitat pública, fet que redueix el cost d'accés a l'habitatge. David Guàrdia, membre de Sostre Cívic va explicar ahir de primera mà el funcionament d'aquest sistema, en un acte que es va fer a la Biblioteca Municipal de Palamós i al qual van assistir una cinquantena de persones.
Guàrdia explica que, pel seu perfil de municipi turístic, Palamós és idoni per posar en pràctica un sistema alternatiu d'accés a l'habitatge.
Palamós és el primer municipi de l'Empordà que estableix relació amb Sostre Cívic. Si el projecte prospera, l'Ajuntament cedirà un solar de 1.000 metres quadrats per fer aquesta promoció d'habitatge cooperatiu en règim de cessió d'ús.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...