26/03/2019 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
Vista aèria del sector de la Pietat, on es proposava implantar el nou sòl industrial.
Esquerra Republicana de Catalunya, la força majoritària del govern municipal de Palamós, demana a la Generalitat modificar el planejament territorial i trobar alternatives per implantar sòl industrial i també un futur nou hospital. Els republicans renuncien al sector industrial de la Pietat. Diuen que no era la millor opció i justifiquen l'aposta que hi feien fins ara argumentant que era l'única possible.
La portaveu municipal d'ERC, Maria Puig, ha explicat que l'any 2007, quan el govern liderat pel PSC treballa en la redacció del Pla d'Ordenació Urbana Municipal de Palamós, el sòl industrial tenia diferents escenaris possibles, però es va apostar només pel de la Pietat. Això ho va ratificar l'any 2010 el Pla Territorial Parcial de les comarques gironines, aprovat per la Generalitat. Al 2015 entra el nou govern municipal format per ERC i CiU. Segons Maria Puig, l'alternativa en aquell moment és o la Pietat o res. Fa poc més d'un any s'aprova la modificació del POUM per tirar endavant un polígon en aquest indret, amb menys dimensió i impacte que el previst inicialment en el planejament. Els informes ambientals desfavorables de la Generalitat, però, tanquen també aquesta via. Per a la regidora Maria Puig, una oportunitat d'obrir-ne de noves, amb una planificació a llarg termini modificant el Pla Territorial. Ho ha explicat avui a l'espai de Ràdio Palamós 'Preguntes'.
Maria Puig ratifica el tuit que va fer recentment ERC, en què es deia que el partit sempre ha defensat que la Pietat no era la millor opció. Puig afegeix que era l'única i que per això hi van apostar. Ara l'objectiu és tancar la porta de la Pietat i obrir-ne d'altres. Amb una idea diferent de polígon industrial i incorporant també la previsió de sòl per a un nou hospital.
L'Ajuntament assegura que no ha tingut converses formals amb la Generalitat sobre aquesta qüestió però que els indicis són favorables. Maria Puig parla del perfil que podrien tenir aquests espais alternatius.
Fins no fa gaire, l'Ajuntament de Palamós havia treballat en la cessió de l'antiga caserna de la Guàrdia Civil, com a espai per a una futura ampliació de l'hospital. L'operació, negociada en el seu moment per l'anterior govern del PSC, no s'ha concretat.
Totes les notícies:
24/07/2026 - Societat Ha mort Stephan Crass, un dels impulsors de l'agermanament entre Palamós i Rheda-Wiedenbrück
Ahir va morir a Rheda-Wiedenbrück Stephan Crass, una de les ànimes de l'agermanament entre...
24/07/2026 - Medi Ambient L'operatiu de transvasament ha empitjorat la qualitat de la sorra de la platja Gran
Malgrat el seu atractiu natural, la platja Gran de Palamós presenta aquest estiu un problema amb...
24/07/2026 - Serveis La temporada de creuers travessa l'equador aquest diumenge amb l'escala del Silver Ray
El creuer Silver Ray farà escala aquest diumenge que ve a Palamós. Serà la segona de les 6 que...
24/07/2026 - Cultura La rumba clàssica de 'Los vecinos de Manué' arriba avui a Palamós
Avui divendres se celebra el Dia Internacional de la Rumba. Coincidint amb això, arriba el quart...
24/07/2026 - Cultura 'La chica zurda', segona i última projecció a la Fosca de Cinema lliure a la platja
La segona i última de les 2 pel·lícules programades a Palamós dins el cicle Cinema lliure a la...