26/03/2019 Esports - Jordi Rodríguez
Entrenament en aigues obertes del Club Natació Palamós.
El Club Natació Palamós reclama que el municipi disposi d’una zona abalisada al mar per poder nedar amb seguretat. L’entitat argumenta que ha de concentrar bona part de les seves activitats a l’estiu perquè la piscina mancomunada no els concedeix els espais i els horaris que necessitarien. El club recorda que ja hi ha molts municipis de la Costa Brava que tenen aquests espais litorals senyalitzats i segurs per a la pràctica de la natació en aigües obertes.
El Club Natació Palamós es va crear l'any 2016 i les seves activitats han crescut exponencialment a l'empara del gran impacte que està tenint la pràctica de la natació al mar.
En altres municipis del litoral de Girona, ja fa anys que l'empresa Vies Braves ha arribat a acords per fer circuits estables de natació, en una iniciativa que surt del sector privat però que ha trobat una bona acollida entre els ajuntaments. A Palamós, però, aquesta fórmula no ha quallat perquè l'Ajuntament ha considerat que el cost és excessiu. El Club Natació Palamós ha proposat que l'administració local abalisi un circuit i que l'entitat s'encarregui de dinamitzar-lo sense cap cost afegit. Malgrat les dues parts semblen ben predisposades, no s'ha arribat mai a posar el fil a l'agulla. Des del Club Natació, un dels seus membres, Marc Ferriol, reitera que hi ha aquesta necessitat.
Més Gavarres, l'empresa que gestiona la piscina mancomunada de Palamós, Calonge i Sant Antoni, i Vall-llobrega, aposta per un model basat en esport i salut, allunyat de pautes competitives. Una opció no sempre prou compatible amb la cessió d'espais al Club Natació Palamós perquè hi faci entrenaments i formacions. Guillem Garcia, president del Club, diu que això els obliga a concentrar quasi tota l'activitat al mar i que per això necessiten seguretat.
El Club Natació Palamós va engegar l'estiu passat uns cursos d'iniciació a la natació en aigües obertes, que van tenir un gran èxit de participació.
Totes les notícies:
14/08/2026 - Cultura L'Arbreda acull avui una nova Mostra de l'Havanera Catalana
Ja està tot a punt perquè el recinte de l'Arbreda es converteixi aquesta nit en l'escenari de la...
14/08/2026 - Societat Les 3 jornades al passeig del Mar recullen quasi 200 donacions de sang i plasma
Satisfacció del Banc de Sang i Teixits de Catalunya, i de l'Associació de Donants de Sang, pel...
14/08/2026 - Serveis El creuer Silver Shadow farà escala demà a Palamós
Les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós continuaran demà dissabte amb la...
14/08/2026 - Cultura El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava arriba a Palamós amb 'Mediterranean Flavours'
El duet format per Stefania i Maurizio di Fulvio protagonitzarà demà dissabte al Teatre La Gorga,...
14/08/2026 - Cultura Concert de piano a les Nits Blanques de Marina Palamós
La nit més especial de l'estiu a Marina Palamós arribarà demà dissabte amb una nova edició de...