25/03/2019 Societat - Jordi Rodríguez
Una sessió formativa per a persones nouvingudes. (Foto: Àrea de Ciutadania).
Demà comença una nova edició de les sessions formatives sobre el funcionament de la societat catalana, adreçades a persones immigrades que viuen a Palamós. Aquesta formació, que és gratuïta, la promou el Servei de Ciutadania i Immigració de l’Ajuntament, a fi de potenciar la cohesió social i la igualtat d’oportunitats. Es tracta d’ajudar a eliminar les barreres que els posen el desconeixement de la llengua, així com el de la societat i el seu ordenament jurídic.
L'activitat de formació per a persones immigrades s'adreça a adults que resideixen a Palamós i que, pels motius que siguin, desconeixen els mecanismes de funcionament de la societat catalana. Les sessions es faran demà i dijous, i els mateixos dies de la setmana entrant, amb un total de 15 hores de formació. És una iniciativa del Servei de Ciutadania i Immigració de l'Ajuntament de Palamós, contemplada a la Llei d'acollida de les persones immigrades a Catalunya. Natàlia Casellas és la regidora d'Acció Social i Ciutadania.
El mòdul de coneixement de la societat d'acollida fa una aproximació al funcionament a Catalunya de temes com l'organització municipal, l'habitatge, els sistemes laboral, sanitari i educatiu, entre altres. Les sessions compten amb la participació d'especialistes en temàtica jurídica, social o laboral, i es fan a l'Aula d'Aprenentatge de Palamós.
Totes les notícies:
08/04/2026 - L'atur a Palamós baixa per primera vegada aquest 2026
Per primer cop des que va començar aquest any, la xifra de persones registrades a les llistes...
08/04/2026 - Som-hi troba a faltar més enjardinament en el nou passeig del Mar
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, creu que la zona...
08/04/2026 - El 112 va rebre l'any passat més de 5.400 trucades des de Palamós
El Baix Empordà va tenir l'any passat un increment rellevant del nombre de trucades al telèfon...
08/04/2026 - 3 entitats de Palamós criden a col·laborar per fer un arbre de Nadal de ganxet
L'Associació Catalana d'Afectades de Fibromiàlgia, Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan,...
08/04/2026 - La Fundació CRAM ha fet 65 rescats de fauna marina en el primer trimestre
En els primers 3 mesos d'aquest 2026, la Fundació CRAM ha atès el rescat de 65 exemplars de fauna...