21/03/2019 Societat - Carlos Ribas
Boris Tosas i Martí Sansabrià, de l'Associació Pots, ahir al Punt Jove. (Foto: Punt Jove Palamós).
L'Associació POTS va fer ahir al Punt Jove de Palamós un taller per reflexionar sobre l’actitud de famílies i professionals en la relació amb persones amb discapacitat. Sota el títol 'La inclusió conscient' donava eines per trencar barreres i acostar la realitat d'aquestes persones i les seves vivències. El taller l’impartien Boris Tosas i Jordi Sansabrià i formava part de la programació de les Jornades d'Educació i Família.
Quin és el nostre posicionament davant la discapacitat? Sovint la gent no acaba de reaccionar quan es troba davant una persona que té algun tipus de limitació per malaltia. Sigui per vergonya, per por o per no saber com afrontar aquestes situacions, no saludem o ens hi trobem incòmodes. Trencar aquestes barreres és un dels missatges que el taller d'ahir volia transmetre. Acostar la realitat de les persones amb discapacitat i traslladar les seves vivències. En Boris Tosas va néixer amb una malaltia que li va comportar malformacions òssies i limitacions que, a poc a poc, va anar superant. Amb 17 anys, però, va tenir també una lesió medul·lar que el va obligar a tornar-se adaptar i haver de cercar, de nou, motivació per afrontar el seu dia a dia. En xerrades com la d'ahir explica les seves vivències perquè la gent conegui de prop el món de la discapacitat i fomentar així la inclusió conscient.
Per on començar el nostre canvi de posicionament davant la discapacitat? Creant vincles. Això s'aconsegueix amb un tracte de normalitat, empatia i fugint del proteccionisme. Per fer-ho cal entendre les persones amb discapacitat, escoltar-los i parlar-hi, de forma activa. L'Associació POTS treballa en la promoció d'activitats de lleure inclusiu per a persones amb discapacitat, a la comarca del Baix Empordà, per cobrir un mancança que havien detectat. Jordi Sansabrià, membre d'aquesta entitat,
A Palamós ja han fet xerrades d'aquesta mena a les escoles Vila-romà i Vedruna. L'Associació POTS, que atén usuaris de tota la comarca, ja ha establert col·laboracions amb els ajuntaments de Palamós, Calonge i Sant Antoni, i Vall-llobrega. El taller d'ahir al Punt Jove forma part de la programació de les Jornades d'Educació i Família que organitza el Departament de Joventut de l'Ajuntament de Palamós.
Totes les notícies:
07/08/2026 - Serveis Aquest diumenge comencen les escales de creuer del mes d'agost
Aquest diumenge començaran les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós. La...
07/08/2026 - Cultura Obeses torna a l'Amb So de Cobla
Penúltima jornada del desè festival Amb So de Cobla, que va obrir portes aquest dimarts passat....
07/08/2026 - Cultura El Museu de la Pesca estrena imatge gràfica
El Museu de la Pesca de Palamós mostra des de fa uns dies una imatge gràfica nova. La imatge...
07/08/2026 - Cultura El Club de Fans 60's, 70's i 90's comença una etapa nova
L'Associació Municipal Social Club de Fans dels 60's, 70's i 80's de Palamós ha experimentat...
07/08/2026 - Cultura Les Estrellades us proposen un 'tardeo', demà al passeig del Mar
La colla carnavalesca palamosina Les Estrellades farà demà dissabte la tercera edició del...