21/03/2019 Societat - Carlos Ribas
Boris Tosas i Martí Sansabrià, de l'Associació Pots, ahir al Punt Jove. (Foto: Punt Jove Palamós).
L'Associació POTS va fer ahir al Punt Jove de Palamós un taller per reflexionar sobre l’actitud de famílies i professionals en la relació amb persones amb discapacitat. Sota el títol 'La inclusió conscient' donava eines per trencar barreres i acostar la realitat d'aquestes persones i les seves vivències. El taller l’impartien Boris Tosas i Jordi Sansabrià i formava part de la programació de les Jornades d'Educació i Família.
Quin és el nostre posicionament davant la discapacitat? Sovint la gent no acaba de reaccionar quan es troba davant una persona que té algun tipus de limitació per malaltia. Sigui per vergonya, per por o per no saber com afrontar aquestes situacions, no saludem o ens hi trobem incòmodes. Trencar aquestes barreres és un dels missatges que el taller d'ahir volia transmetre. Acostar la realitat de les persones amb discapacitat i traslladar les seves vivències. En Boris Tosas va néixer amb una malaltia que li va comportar malformacions òssies i limitacions que, a poc a poc, va anar superant. Amb 17 anys, però, va tenir també una lesió medul·lar que el va obligar a tornar-se adaptar i haver de cercar, de nou, motivació per afrontar el seu dia a dia. En xerrades com la d'ahir explica les seves vivències perquè la gent conegui de prop el món de la discapacitat i fomentar així la inclusió conscient.
Per on començar el nostre canvi de posicionament davant la discapacitat? Creant vincles. Això s'aconsegueix amb un tracte de normalitat, empatia i fugint del proteccionisme. Per fer-ho cal entendre les persones amb discapacitat, escoltar-los i parlar-hi, de forma activa. L'Associació POTS treballa en la promoció d'activitats de lleure inclusiu per a persones amb discapacitat, a la comarca del Baix Empordà, per cobrir un mancança que havien detectat. Jordi Sansabrià, membre d'aquesta entitat,
A Palamós ja han fet xerrades d'aquesta mena a les escoles Vila-romà i Vedruna. L'Associació POTS, que atén usuaris de tota la comarca, ja ha establert col·laboracions amb els ajuntaments de Palamós, Calonge i Sant Antoni, i Vall-llobrega. El taller d'ahir al Punt Jove forma part de la programació de les Jornades d'Educació i Família que organitza el Departament de Joventut de l'Ajuntament de Palamós.
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...