14/03/2019 Societat - Jordi Rodríguez
Els tres carrers es creen de nou a la zona del Pla de Nau.
L’Ajuntament de Palamós ha iniciat un procés de participació ciutadana per donar nom a diferents carrers del municipi. Es tracta de tres carrers que es creen de nou a la zona del Pla de Nau, i del canvi de nom del carrer de Remigi Robau i Morató, al barri de les Cases Noves. Aquest vial duu el nom d’un falangista i el Ple va acordar canviar-lo en compliment de la Llei de memòria històrica.
Fins al dia 31 de març es poden aportar les propostes ciutadanes per donar nom als quatre carrers, al web participa.palamos.cat o bé omplint unes butlletes que es podran dipositar a unes urnes de votacio que hi haurà a l'Ajuntament, la Biblioteca i el Punt Jove. Del 15 d'abril al 5 de maig es durà a terme la votació de les propostes resultants. Els noms escollits s'aprovaran en el Ple municipal. La regidora de Participació Ciutadana de l'Ajuntament de Palamós, Maria Puig, parla de quins carrers es tracta.
Pel que fa al Remigi Robau, l'acord de canviar-li el nom es va prendre en el primer Ple ordinari d'aquest mandat, el juliol del 2015. El carrer està dedicat a un ex-combatent franquista i membre de la Falange. La regidora de Participació, Maria Puig, explica per què el procés s'ha allargat tant.
En el cas dels carrers del Pla de Nau, creats a partir de la prolongació d'Enric Vincke, el criteri per triar els noms és que estiguin relacionats amb elements específics de l'àmbit on estan situats, o que tinguin a veure amb la toponímia local tradicional, la memòria històrica o els senyals d'identitat i cultura de Palamós. També hi tenen cabuda noms de personatges locals rellevants, vinculats al territori i preferentment femenins. En el cas del carrer de Remigi Robau, se li posarà el nom d'una dona que hagi estat vinculada al municipi o al territori, i que hagin transcorregut un mínim de cinc anys de la seva mort.
Totes les notícies:
17/05/2025 - El Palamós perd al camp de l'Horta (2-1)
El Palamós ha perdut per dos gols a un en el partit disputat aquesta tarda al camp de l'Horta, en...
16/05/2025 - El 'Palamós Terra de Mar' escalfa motors amb dos actes avui divendres
Palamós viurà un cap de setmana immers en la cultura marinera, amb una nova edició del festival...
16/05/2025 - El Seabourn Sojourn porta avui més de 400 creueristes a Palamós
Avui hi torna a haver escala de creuer al port de Palamós. La fa el Seabourn Sojourn amb una...
16/05/2025 - La Cambra de Comerç organitza una jornada per conscienciar dels ciberatacs a les empreses
L'hotel Hostalillo de Tamariu ha estat aquest matí l'escenari de la jornada impulsada per la...
16/05/2025 - Els escolars planten arbres al passeig del Mar
200 alumnes de segon de primària de totes les escoles de Palamós van plantar arbres, ahir al...
Notícies relacionades:
11/01/2018 - Cultura Treball tècnic i participatiu per decidir el nou nom del carrer de Remigi Robau
...
17/08/2017 - Societat El canvi de nom del carrer de Remigi Robau, en espera
...
Enllaços web relacionats: