12/03/2019 Medi Ambient
Espai de Can Pere Tià on es troben ubicades les unitats d'horta. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'Ajuntament de Palamós ja ha adjudicat l'ús dels horts públics de Can Pere Tià, pels quatre anys propers. En total s'han concedit 28 parcel·les i no ha estat necessari fer cap sorteig per excés de demanda. Els adjudicataris podran conrear aquests espais, amb el compromís de fer-ho exclusivament amb tècniques de conreu ecològic.
Els usuaris dels horts públics de Palamós són persones majors de 16 anys, amb un mínim d'un any al Padró municipal. No poden disposar ni conrear cap altre hort o terreny, ni tenir deutes amb la hisenda local. L'Ajuntament de Palamós va adjudicar per primer cop els horts de Can Pere Tià l'any 2014 i la concessió es va acabar a finals d'aquest darrer 2018. Es va obrir una nova convocatòria i ara s'ha completat el procés d'adjudicació de les parcel·les per un període de quatre anys més. Xavier Lloveras, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, ho ha confirmat avui al programa d'aquesta casa 'Preguntes'.
Els nous usuaris podran començar a conrear els horts de Can Pere Tià en poques setmanes.
Cadascun dels horts públics de Palamós té una superfície de 50 metres quadrats. Per a utilitzar-los cal pagar una taxa de 50 euros anuals, i una fiança del mateix import que es recupera quan s'acaba el període de 4 anys. La terra s'ha de treballar sempre amb criteris d'agricultura ecològica, sense utilitzar pesticides, herbicides, ni adobs químics. Els usuaris de les parcel·les reben formació gratuïta sobre aquest tipus de conreu.
'Faves i pèsols', vídeo sobre els horts urbans de Can Pere Tià.
Totes les notícies:
29/05/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava formula dues denúncies pels efectes de l'avaria de la depuradora en el medi
SOS Costa Brava ha presentat dues denúncies administratives pels efectes que està tenint en el...
29/05/2026 - Serveis L'Azamara Quest tanca aquest diumenge les escales de creuer del maig
Punt i final a les escales de creuer d'aquest mes de maig al port de Palamós. De les 8 que s'han...
29/05/2026 - Serveis Segona jornada del 'Tasta el mercat' a 'El provisional'
Segona i última sessió de l'activitat 'Tasta el mercat', aquest migdia a 'El provisional'. Els...
29/05/2026 - Cultura Lliurament del Premi de Recerca Vila de Palamós i presentació dels treballs guanyadors de l'edició anterior
A partir de les 6 d'aquesta tarda i a la Sala Polivalent de les galeries Carme, l'Ajuntament de...
29/05/2026 - Cultura Concert de la pianista Laura Andrés i 'Memorial Pepita Prats', a La Gorga
Joventuts Musicals de Palamós i l'Àrea municipal de Cultura programen per a aquest diumenge un...