12/03/2019 Medi Ambient
Espai de Can Pere Tià on es troben ubicades les unitats d'horta. (Foto: Ajuntament de Palamós).
L'Ajuntament de Palamós ja ha adjudicat l'ús dels horts públics de Can Pere Tià, pels quatre anys propers. En total s'han concedit 28 parcel·les i no ha estat necessari fer cap sorteig per excés de demanda. Els adjudicataris podran conrear aquests espais, amb el compromís de fer-ho exclusivament amb tècniques de conreu ecològic.
Els usuaris dels horts públics de Palamós són persones majors de 16 anys, amb un mínim d'un any al Padró municipal. No poden disposar ni conrear cap altre hort o terreny, ni tenir deutes amb la hisenda local. L'Ajuntament de Palamós va adjudicar per primer cop els horts de Can Pere Tià l'any 2014 i la concessió es va acabar a finals d'aquest darrer 2018. Es va obrir una nova convocatòria i ara s'ha completat el procés d'adjudicació de les parcel·les per un període de quatre anys més. Xavier Lloveras, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, ho ha confirmat avui al programa d'aquesta casa 'Preguntes'.
Els nous usuaris podran començar a conrear els horts de Can Pere Tià en poques setmanes.
Cadascun dels horts públics de Palamós té una superfície de 50 metres quadrats. Per a utilitzar-los cal pagar una taxa de 50 euros anuals, i una fiança del mateix import que es recupera quan s'acaba el període de 4 anys. La terra s'ha de treballar sempre amb criteris d'agricultura ecològica, sense utilitzar pesticides, herbicides, ni adobs químics. Els usuaris de les parcel·les reben formació gratuïta sobre aquest tipus de conreu.
'Faves i pèsols', vídeo sobre els horts urbans de Can Pere Tià.
Totes les notícies:
12/02/2026 - La ventada no té afectacions a Palamós però es reprograma algun acte del Carnaval
Palamós, i pràcticament tot el Baix Empordà, està essent una excepció pel que fa a la forta...
12/02/2026 - La Vesprà reprèn el Carnaval amb força
El Carnaval de Palamós va tornar ahir amb força. Primer, amb la calçotada dels Kins20 a...
12/02/2026 - L'Escudella de Palamós, al Fòrum Gastronòmic Girona
La gastronomia de Palamós ha tornat a ser protagonista al Fòrum Gastronòmic Girona, que s'ha fet...
12/02/2026 - Palamós acomiadarà Antoni Romero, demà divendres
Les exèquies fúnebres per Antoni Romero Ullastres, mort aquest dimarts passat als 91 anys, es...
12/02/2026 - 5 equips d’arquitectura competiran per la segona fase de la rehabilitació de Santa Maria del Collet
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha resolt la primera fase del concurs de projectes per a la...