11/03/2019 Cultura - Jordi Rodríguez
Les Il·legals durant l'exhibició de comparses, diumenge a la Nau. (Foto: Joan Carol).
L’alcalde de Palamós, Lluís Puig, diu que el pressupost municipal pel Carnaval s’incrementarà amb el proper concurs per adjudicar-ne l’organització. Hi haurà nova licitació per a l’edició 2020 d’aquesta festa popular, després que les dues últimes se les va adjudicar l’Associació Carnaval de Palamós. Aquesta entitat demana més ajuda de l’administració local i reivindica una carpa a la zona de la platja per fer-hi actes festius.
Després de tres dècades en que l'organització de l'esdeveniment l'havia assumit l'Associació Carnaval de Palamós, l'aparició d'algunes veus crítiques va obrir un debat que l'Ajuntament va tancar amb la convocatòria d'un concurs públic. El va guanyar l'entitat Som Carnaval, que va organitzar la festa del 2017. Més endavant es va convocar una nova licitació pels carnavals del 2018 i 2019 que, en aquest cas, es va adjudicar l'Associació Carnaval de Palamós, l'única entitat que s'hi va presentar. Fa pocs dies, la seva presidenta, Dolors Ors, feia balanç del Carnaval d'aquest any i demanava això a l'Ajuntament.
Aquesta reivindicació ja fa temps que l'ha posat sobre la taula el principal grup de l'oposició municipal, el PSC. L'organització del Carnaval palamosí s'ha de tornar a posar a concurs de cara a l'any que ve. L'alcalde Lluís Puig diu que la intenció és incrementar la partida de 29.000 euros que l'Ajuntament aporta ara a l'organització del Carnaval.
L'Associació Carnaval de Palamós aspira a poder muntar una carpa a la zona de la platja Gran, semblant a l'envelat que s'havia muntat anys enrere. Això suposa incrementar els costos i, de moment, des de l'Ajuntament no diuen ni que sí ni que no. Lluís Puig, alcalde de Palamós.
El dissabte de Carnaval a la nit, l'organització va optar aquest any per organitzar una festa a l'aire lliure a la zona de l'estenedor de xarxes. Era una alternativa als actes que fins ara s'havien fet a la Nau dels 50 metres i que no havien acabat de rutllar. La nova experiència ha funcionat, però també cal tenir en compte que no sempre farà tan bon temps com en l'edició d'aquest any.
Totes les notícies:
01/07/2026 - Medi Ambient Territori diu que la sequera tornarà i prioritza infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua
El Govern de la Generalitat prioritzarà les infraestructures per dessalar i reutilitzar aigua, de...
01/07/2026 - Medi Ambient SOS Costa Brava denuncia que el decret per protegir la posidònia s'incompleix
SOS Costa Brava denuncia que el decret que prohibeix el fondeig sobre praderies de posidònia...
01/07/2026 - Serveis Comencen les escales de creuer del mes de juliol a Palamós
Avui comencen les escales de creuer del mes de juliol al port de Palamós. La primera va a càrrec...
01/07/2026 - Societat Els Jutges de Pau fan front comú per recuperar totes les seves competències
El Congrés de Jutges de Pau que s'ha fet a Girona dies enrere ha tornat a posar de relleu la...
01/07/2026 - Cultura El Club Alpí Palamós i Sant Joan projecta avui 'The last expedition' a La Gorga
Aquest vespre es podrà veure al Teatre La Gorga la pel·lícula documental 'The last expedition',...