27/02/2019 Obres i Urbanisme - Jordi Rodríguez
La proposta es basa aprofitant la construcció d'un espigó a l'altura de la platja d'es Monestrí.
L’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni vol un emissari que li permeti abocar al mar les aigües plujanes del nucli costaner. La proposta que fa el consistori és que l’emissari s’instal•li aprofitant la construcció de l’espigó projectat a la zona d’es Monestrí, dins el projecte per estabilitzar la platja de Sant Antoni. El maig de l’any passat es va firmar el protocol per a la redacció del projecte tècnic, per bé que les obres encara no tenen finançament per part de l’Estat.
La proposta que consta en el projecte és la construcció d'un espigó perpendicular a la línia de costa, a l'altura de la platja d'es Monestrí. El dic es bifurcarà en el seu extrem, en forma d'Y, amb un braç en direcció a Sant Antoni i l'altre cap a Palamós. El sistema de contenció de la sorra es complementarà amb un segon espigó, ja dins el terme municipal de Palamós i que també tindrà la punta corbada, per retenir millor la sorra. L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni proposa ara que en l'espigó d'es Monestrí s'hi incorpori l'emissari submarí. Jordi Soler, alcalde del municipi, ho ha explicat a Ràdio Palamós.
Jordi Soler també és el president del Consorci de la Costa Brava. Com a responsable d'aquesta entitat li toca també gestionar el projecte de millora de la depuradora de Palamós.
La depuradora disposa d'una capacitat suficient, però justa, pel cabal de tractament actual. L'augment de vivendes al seu voltant també obliga a integrar millor la instal·lació, disminuint l'emissió d'olors. Pel que fa a l'emissari, es tracta de reduir progressivament l'aportació d'aigües plujanes i d'augmentar la capacitat d'evacuació al mar de les aigües tractades. Els dos projectes estan ja en la fase prèvia de redacció dels estudis.
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a una menor en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a una menor d'edat que passava uns...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...
Notícies relacionades: