25/02/2019 Serveis - Jordi Rodríguez
Una actuació de salvament a la platja de La Fosca. (Foto: Aunar Facebook).
La Junta de Govern Local de Palamós aprovarà avui l’expedient de contractació del servei de vigilància, salvament i socorrisme a les platges. Després de dos anys de contracte amb l’empresa Aunar, l’Ajuntament ha decidit no executar l’opció de renovació perquè no havia quedat prou satisfet amb el servei prestat.
Aunar es una empresa de Reus especialista en la prestació de serveis integrals de prevenció, salut i dinamització esportiva. Una de les seves divisions d'activitat és la del salvament i el socorrisme a les platges, on acumula ja més 15 anys d'experiència. L'empresa va presentar una de les tres ofertes que, l'any 2017, van concórrer a la licitació pública per adjudicar-se el servei de socorrisme i salvament a les platges de Palamós. Aunar va ser la millor puntuada i s'ha encarregat del servei en les dues últimes temporades de bany. El contracte contemplava la possibilitat de prórrogar-lo dues anualitats més, d'any en any, si les parts hi estan d'acord. L'Ajuntament, però, no està satisfet amb les prestacions que ha donat Aunar i finalment ha decidit no prorrogar el contracte i portar-lo novament a concurs. Xavier Lloveras, regidor de Platges de l'Ajuntament de Palamós.
Lloveras parla del calendari del servei de socorrisme a les platges, condicionat aquest any pel procés de contractació que comença ara.
La tardor passada, Aunar es queixava que la relació amb l'Ajuntament de Palamós havia estat difícil des del començament. Segons l'empresa per discrepàncies polítiques sobre el servei de socorrisme, fet que havien acabat pagant. Aunar reclamava també el cobrament de l'import del contracte, que l'Ajuntament havia retingut fins que es resolés l'expedient per presumptes incompliments de l'acord.
Totes les notícies:
18/08/2025 - L'Ajuntament farà abans d'acabar l'any la consulta popular pel topònim
L'Ajuntament de Palamós farà, abans no acabi aquest any, una consulta popular sobre el topònim...
18/08/2025 - Comença el primer Curs d'estiu de flauta travessera a Palamós
Avui comença a les instal·lacions del Centre Cultural La Gorga de Palamós la primera edició ...
18/08/2025 - Turisme britànic a Palamós, avui amb el creuer Marella Discovery
El creuer Marella Discovery fa avui escala al port de Palamós. El vaixell de la companyia Marella...
18/08/2025 - Des d'avui ja es poden demanar les ajudes per a famílies amb pocs recursos i gravades amb l'IBI
Des d'avui dilluns i fins al dia 30 de setembre es pot fer el tràmit per sol·licitar l'ajuda a...
18/08/2025 - Un home de 80 anys ofegat a Sant Antoni, 19a víctima mortal de l'estiu a les platges
Un home de 80 anys que es va ofegar aquest dissabte a la platja de Sant Antoni de Calonge és la...
Notícies relacionades: