21/02/2019 Política - Jordi Rodríguez
El Moby Dada davant la costa de Palamós el 20 de setembre de 2017. (Foto: Ramon Guzman).
El nom de Palamós va sortir en l’interrogatori de la fiscal del Tribunal Suprem a l’exconseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull, que es va fer ahir en el marc del judici de l’1 d’Octubre. La fiscal va preguntar a Rull si havia decidit arbitràriament impedir l’accés al port de Palamós del vaixell Moby Dada, conegut popularment com el ‘Piolín’, que finalment va ser utilitzat com a allotjament dels policies nacionals i guàrdies civils que es van desplaçar a Catalunya amb motiu del referèndum.
A primera hora del matí del 20 de setembre del 2017, el ferri Moby Dada va fondejar davant el litoral de Palamós i Sant Antoni, i va cursar la petició d'entrar al port palamosí. En no obtenir l'autorització de Ports, el ferri va haver de girar cua i anar a Barcelona, on finalment sí va poder atracar. La fiscal del judici de l'1 d'octubre, Consuelo Madrigal, va preguntar ahir a un dels encausats, l'exconseller Josep Rull, si ell havia ordenat que el vaixell no entrés a Palamós. Aquesta va ser la resposta de Josep Rull.
Segons Josep Rull, l'endemà mateix que el Moby Dada s'acostés a Palamós, el port havia d'acollir un creuer turístic, el Sirena, amb més de 650 passatgers a bord. El Moby Dada, de la companyia Moby Lines, va ser un dels tres vaixells que l'Estat va contractar per acollir temporalment els efectius dels cossos i forces de seguretat que el govern espanyol va enviar a Catalunya amb motiu de la convocatòria del referèndum de l'1 d'octubre.
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...