14/02/2019 Cultura - Jordi Rodríguez
El vial de la pineda d'en Gori, aquest matí.
L’Ajuntament de Palamós ha fet l’aprovació inicial del projecte d’urbanització modificat del sector de la pineda d’en Gori. El projecte s’ha hagut de revisar perquè no s’ajustava a les característiques de l’entorn protegit de s’Alguer com a Bé Cultural d’Interès Nacional. La modificació afecta una part del vial d'accés a la nova urbanització que s’està fent a la part nord de la pineda, a prop del càmping King’s.
El primer projecte va ser rebutjat per la Comissió Territorial del Patrimoni Cultural de Girona, el setembre de l'any passat. Aquest organisme va dictaminar que les característiques dels vials proposats eren pròpies d'àmbits urbans i que s'havien d'integrar millor en l'entorn. La promotora va presentar un avantprojecte amb les modificacions, que Patrimoni Cultural va valorar positivament. Aquest mateix mes de febrer, l'empresa ha entrat el projecte readaptat a l'Ajuntament de Palamós, que ara l'ha aprovat inicialment. Lluís Puig, alcalde del municipi.
La nova proposta integra millor els paviments, el mobiliari urbà, redefineix els acabats de la rotonda que hi ha en el cul de sac del camí, i també modifica la tipologia dels punts de llum, entre altres mesures. Aquest Programa d'Actuació Urbanística 10 'Pineda d'en Gori' ha obert una polèmica per la construcció de 48 apartaments, als quals encara se'n poden afegir 24 més. La plataforma Salvem la Pineda d'en Gori ho ha denunciat als tribunals perquè creu que es vulneren diferents normatives. Una d'elles seria el BCIN de s'Alguer. La urbanització en queda fora, però sí que afecta una part del vial d'accés. Per aquest motiu, la Generalitat ha obligat a reformular alguns aspectes del projecte d'urbanització.
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...
Notícies relacionades: