13/02/2019 Societat - Jordi Rodríguez
Hospital de Palamós.
L’hospital de Palamós ha posat en marxa una nova unitat que estudia els transtorns del son. En els tres primers mesos de funcionament, la unitat ha fet un centenar de poligrafies domiciliàries, de moment l’única prova diagnòstica que posa en pràctica. Això suposa un gran avantatge pels pacients de la comarca, que fins ara s’havien de desplaçar a Girona per fer-se aquesta exploració.
La síndrome d'apnea del son té una prevalença d'entre el 7 i el 8 per cent de la població de l'Estat espanyol. La nova unitat del son de l'hospital de Palamós s'ocupa de diagnosticar diferents transtorns i patologies relacionades amb el son, entre elles aquesta. De moment només fa una prova diagnòstica que és la poligrafia domiciliària. Es realitza en l'entorn quotidià del pacient, fet que permet obtenir uns resultats més reals i de qualitat. En només tres mesos se n'han fet un centenar. Alguns pacients, però, poden necessitar un estudi més controlat i per això en el futur es farant poligrafies vigilades al mateix hospital. Això sí, fer la prova aquí ja evita als usuaris els desplaçaments que fins ara havien de fer a Girona. Carmen Vargas és metgessa pneumòloga i responsable de la unitat del son de l'hospital de Palamós.
En un futur, la unitat s'ampliarà amb proves més complexes que identifiquen l'arquitectura del son, l'activitat ventilatòria i neuromuscular i la cardíaca. Segons la doctora Vargas, la qualitat del son té una gran influència en la nostra salut.
En la implantació de la unitat del son i les seves proves diagnòstiques ha estat molt important el personal d'infermeria. S'encarrega d'explicar al pacient la correcta col·locació dels aparells i s'està formant per poder realitzar la lectura de les dades que s'obtenen amb aquestes proves.
Totes les notícies:
28/04/2026 - Societat Comencen les reunions participatives de l'Ajuntament de Palamós amb els veïns dels barris
L'Ajuntament de Palamós recupera a partir d'avui les reunions amb veïns de diferents zones del...
28/04/2026 - Societat La Síndica de Greuges arriba al final del mandat satisfeta amb l'experiència
La Síndica de Greuges de Palamós, Fina Camós, ha arribat al final del període de 5 anys al...
28/04/2026 - Serveis L'Oficina de Turisme i el Museu de la Pesca renoven els certificats de qualitat turística
El Consell Comarcal del Baix Empordà ha lliurat els distintius de qualitat turística a més de 90...
28/04/2026 - Societat L'hospital de Palamós acull una exposició sobre la història de la prevenció de riscos laborals
L'hospital de Palamós acull l’exposició 'Un viatge per la història de la prevenció de riscos...
28/04/2026 - Cultura Club de lectura juvenil 'Entre línies', avui a la Biblioteca Municipal
La Biblioteca Municipal de Palamós ha incorporat una proposta nova a la seva oferta de clubs de...