31/01/2019 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Només un dels sectors de sòl urbanitzable inclosos en la moratòria de protecció del litoral, el de Sota Ca la Margarida, està a Palamós.
El president de la Cambra de Comerç de Palamós, Xavier Ribera, creu que la moratòria urbanística implantada a la Costa Brava és coherent amb la necessitat de preservar el territori, un patrimoni que alhora és motor d’activitat econòmica. Ribera, però, afirma que s’haurà de tenir en compte els drets dels propietaris i promotors i, en aquells llocs que finalment no es puguin urbanitzar, indemnitzar-los.
Cal recordar que la moratòria és el pas previ a la redacció del Pla Director Urbanístic de revisió de sòls sostenibles. La mesura preventiva que ha adoptat ara la Generalitat delimita 26 sectors de sòl urbà i 43 de sòl urbanitzable. Afecta 1.120 hectàrees de 14 municipis del litoral gironí, corresponents a una franja de 500 metres des del mar i en terrenys amb un pendent del 20 per cent, on amb els planejaments actualment vigents es podien fer uns 3.000 habitatges nous. Ara, en aquests indrets no es pot fer cap nova actuació urbanística durant un any, tret de les que ja tinguin concedida llicència d'obra. El president de la Cambra de Comerç de Palamós, Xavier Ribera, ho veu coherent amb la demanda social de protecció del territori, però recorda que els propietaris tenen els seus drets.
Des del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat s'admet que la protecció de determinats espais sensibles, ara urbanitzables, contemplarà el pagament d'indemnitzacions.
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...