28/01/2019 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Els horts de Can Pere Tià s'adjudiquen de nou.
L’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Palamós organitza demà a la tarda una jornada de portes obertes als horts municipals de Can Pere Tià. L’activitat forma part del procés d’adjudicació de les 27 hortes que integren aquest projecte. Fins al dia 4 de febrer hi ha temps de presentar la sol•licitud per poder conrear per un termini de quatre anys una d’aquestes parcel•les de propietat pública.
Cadascuna de les hortes públiques de Palamós té una superfície de 50 metres quadrats. Per a utilitzar-les cal pagar una taxa de 50 euros anuals, i una fiança del mateix import que es recupera quan s'acaba el període de 4 anys. La terra s'ha de treballar sempre amb criteris d'agricultura ecològica, sense utilitzar pesticides, herbicides, ni adobs químics. Els usuaris de les parcel·les reben formació gratuïta sobre aquest tipus de conreu. Després d'un primer període d'ús que ha durat quatre anys, s'ha obert un període per a adjudicar-los de nou. Per informar millor les persones interessades, es fa una jornada de portes obertes que tindrà lloc a Can Pere Tià mateix, demà dimarts a partir de les quatre de la tarda.
El regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós, Xavier Lloveras, explica que a l'adjudicació dels horts hi pot concórrer gent que ja els ha treballat, i també qui ho vulgui fer per primer cop.
Als horts municipals de Palamós hi poden optar les persones majors de 16 anys, amb un mínim d'un any al Padró municipal. No poden disposar ni conrear cap altre hort o terreny, ni tenir deutes amb la hisenda local. A banda de les 27 que es donaran en concessió, hi ha quatre hortes més que l'Ajuntament reserva per donar-hi un ús social.
Totes les notícies:
01/08/2025 - L'Ajuntament de Palamós presentarà un document de 13 esmenes al PDU del port
L'Ajuntament de Palamós ja té a punt la seva resposta a l'avanç del Pla Director Urbanístic del...
01/08/2025 - Les illes Formigues seran un clam per la protecció del mar
Tot està preparat per a la manifestació aquàtica que l'Associació Amics de les Illes Formigues...
01/08/2025 - Primera tongada de turistes de creuer de l'agost, amb 1.900 britànics
Tret de sortida a les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós. Avui ens visita...
01/08/2025 - El correfoc engega avui la Festa Major de Sant Joan
Avui comença la Festa Major de Sant Joan, que s'allargarà fins a aquest diumenge. L'Associació...
01/08/2025 - El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava arriba a La Gorga amb accent argentí
El Festival de Guitarra Girona-Costa Brava programa aquest diumenge el seu segon concert d'aquest...
Notícies relacionades: