El voluntariat gironí de Creu Roja es forma en l'ús d'un nou vehicle tecnològic

25/01/2019 Societat - Jordi Rodríguez


El vehicle de Creu Roja del que es farà demà la formació a Palamós. (Foto: Creu Roja)

El vehicle de Creu Roja del que es farà demà la formació a Palamós. (Foto: Creu Roja)

El voluntariat de la Creu Roja a la demarcació de Girona es concentra demà a Palamós per fer un curs de formació sobre el nou vehicle tecnològic per atendre grans emergències. Es tracta d’un vehicle equipat amb les últimes tecnologies per ser un centre avançat de gestió de crisis. La jornada servirà també per donar a conèixer als municipis aquest nou recurs de què disposa Creu Roja.

Es tracta del nou Centre Mòbil d'Operacions. El vehicle està dotat d'un equipament de tecnologia avançada, integrat amb sistemes de comunicacions i equips de xarxa Wi-Fi propis. En cas d'una gran emergència, els professionals que hi intervinguin tindran comunicacions garantides gràcies a la xarxa de transmissió de dades que incorpora el nou vehicle. Albert Matavera, coordinador de Creu Roja Palamós.



Aquesta base permet accions senzilles però molt demanades en situacions d'emergència, com són la càrrega d'aparells mòbils o la difusió de missatges de megafonia per a la població.
La jornada que es fa demà a Palamós permetrà formar les persones que operaran aquest Centre Mòbil. Se'ls ensenyarà les característiques principals i el funcionament bàsic d'aquest nou vehicle tecnològic d'última generació. També s'aprofitarà, però, per mostrar aquest recurs als municipis de la zona. Albert Matavera ho explica.



La jornada formativa de Creu Roja té cap a una trentena d'inscrits, la meitat voluntaris de Creu Roja Palamós i la resta provinents d'altres assemblees de la demarcació.



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...