25/01/2019 Societat - Jordi Rodríguez
El vehicle de Creu Roja del que es farà demà la formació a Palamós. (Foto: Creu Roja)
El voluntariat de la Creu Roja a la demarcació de Girona es concentra demà a Palamós per fer un curs de formació sobre el nou vehicle tecnològic per atendre grans emergències. Es tracta d’un vehicle equipat amb les últimes tecnologies per ser un centre avançat de gestió de crisis. La jornada servirà també per donar a conèixer als municipis aquest nou recurs de què disposa Creu Roja.
Es tracta del nou Centre Mòbil d'Operacions. El vehicle està dotat d'un equipament de tecnologia avançada, integrat amb sistemes de comunicacions i equips de xarxa Wi-Fi propis. En cas d'una gran emergència, els professionals que hi intervinguin tindran comunicacions garantides gràcies a la xarxa de transmissió de dades que incorpora el nou vehicle. Albert Matavera, coordinador de Creu Roja Palamós.
Aquesta base permet accions senzilles però molt demanades en situacions d'emergència, com són la càrrega d'aparells mòbils o la difusió de missatges de megafonia per a la població.
La jornada que es fa demà a Palamós permetrà formar les persones que operaran aquest Centre Mòbil. Se'ls ensenyarà les característiques principals i el funcionament bàsic d'aquest nou vehicle tecnològic d'última generació. També s'aprofitarà, però, per mostrar aquest recurs als municipis de la zona. Albert Matavera ho explica.
La jornada formativa de Creu Roja té cap a una trentena d'inscrits, la meitat voluntaris de Creu Roja Palamós i la resta provinents d'altres assemblees de la demarcació.
Totes les notícies:
10/08/2026 - Societat Comencen 3 jornades de donació de sang al passeig de Palamós
Des d'avui dilluns i fins demà passat dimecres, l'Àgora del passeig del Mar de Palamós serà...
10/08/2026 - Cultura 3 concerts de l'Amb So de Cobla han superat els 2.000 espectadors
La desena edició del festival Amb So de Cobla va tancar portes aquest dissabte passat a l'Àgora...
10/08/2026 - Societat L’OncoMusicFest i Costa Beats aporten més de 18.000 euros a la campanya 'Com a casa!'
Les organitzacions de l'OncoMusicFest i del CostaBeats han lliurat a Serveis de Salut Integrats del...
10/08/2026 - Serveis La proposta europea d'incrementar l'IVA a l'hostaleria genera debat
La Comissió Europea ha demanat a Espanya augmentar l'IVA al sector hoteler i al de la...
10/08/2026 - Medi Ambient Crida als pescadors nocturns de platja perquè no deixin brutícia
A l'estiu, cada cop és més habitual veure practicants de pesca recreativa que s'instal·len a les...