18/01/2019 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
La teranyina 'Agneta', al port de Palamós.
Aquest cap de setmana s’acaba la veda d’un mes que ha fet la flota pesquera d’encerclament del port de Palamós, i el dilluns les embarcacions tornaran a feinejar. La flota del peix blau va incrementar captures durant l’any passat però el repte continua sent trobar exemplars de més talla perquè tinguin un preu més competitiu en el mercat. Els científics insisteixen que l’anxova no creix perquè no troba prou aliment.
La veda del peix blau es fa per ajudar a que els caladors es regenerin i les captures siguin sostenibles. Un objectiu difícil perquè, malgrat aquesta mesura es pren des de ja fa més de 20 anys, trobar peix blau i de bona talla és una fita cada cop més complicada. Quantitativament, el 2018 va ser un bon any. La rendibilitat d'aquesta pesquera, però, deixa més dubtes. L'any passat va suposar el 70 per cent de quilos de peix que va entrar a la llotja, però només el 20 per cent de la facturació. Toni Albalat, patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós.
Els científics creuen que el canvi climàtic i la presència d'espècies invasores han minvat les colònies de plancton i això limita molt els recursos naturals per a l'alimentació del peix blau, sobretot l'anxova. Toni Albalat.
La flota d'encerclament de Palamós la formen quatre teranyines que tornen a la feina aquest dilluns després d'un mes d'aturada biològica. Cal recordar que les barques del Pla de gestió de la gamba estan fent veda fins al 5 de març, i que el mes que ve s'hi afegirà la resta de l'arrossegament.
Totes les notícies:
17/06/2025 - El Ple votarà avui posar a concurs el contracte municipal de residus
Després d'anys d'espera, finalment el Ple de l'Ajuntament de Palamós debatrà i votarà avui la...
17/06/2025 - El govern no accepta una moció sobre els treballadors de les ADER acomiadats, però sí obrir un expedient informatiu
L'ordre del dia del Ple municipal d'avui no inclourà una moció sobre el cas dels 4 treballadors...
17/06/2025 - Les pluges d'aquest any no asseguren un estiu tranquil als boscos
Malgrat hem tingut un hivern i una primavera plujosos, els boscos estan en unes condicions que...
17/06/2025 - Presenten el disseny del primer vaixell-aula del Museu de la Pesca
En un acte que s'ha fet aquest matí a la Capella del Carme, l'Ajuntament de Palamós ha presentat...
17/06/2025 - Les cambres gironines plantegen els reptes de futur del territori
Les 3 cambres de comerç de la demarcació, Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, s'han trobat...
Notícies relacionades: