18/01/2019 Cultura - Jordi Rodríguez
El doctor Toni Beltran, al centre de la imatge, el dia de la presentació a Sant Feliu de Guíxols. (Foto: Editorial Gregal).
Un mes i mig després de fer-ho a Palamós, el doctor Toni Beltran presenta avui a Calonge el seu llibre ‘Ensenya’m la llengua’. Beltran, que fa trenta anys que fa de metge a Sant Feliu de Guíxols, vol recuperar en aquest llibre un seguit d’expressions i paraules pròpies del català i relacionades amb la medicina i la salut. Són mots que, segons l’autor, s’estan perdent i que ajuden a una millor comunicació entre el pacient i el seu metge.
Malgrat s'ha estructurat com un manual de medicina, 'Ensenya'm la llengua' parla del llenguatge. De fet, vol ser una eina per recuperar un vocabulari popular i col·loquial que, fins fa uns anys, era molt habitual de sentir a les consultes dels metges. Escoltem l'autor del llibre, Toni Beltran.
Aquesta presentació d’’Ensenya’m la llengua’ es fa a la Biblioteca Municipal Pere Caner de Calonge, a les set de la tarda. A banda de l'autor, Toni Beltran, també hi participaran Martí Fonalleras, delegat territorial del Departament d'Ensenyament de la Generalitat a Girona, i regidor a l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni, així com el metge David Gràcia.
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...
Notícies relacionades: