Balanç desigual de la campanya de Nadal

10/01/2019 Serveis - Carlos Ribas


Passades les festes, ja ha arrencat la campanya de rebaixes.

Passades les festes, ja ha arrencat la campanya de rebaixes.

La campanya comercial de Nadal deixa un balanç desigual entre els botiguers de Palamós. Les vendes no arriben a tots els sectors per igual. Els comerços especialitzats en roba, complements o objectes de regal han estat els qui han tingut més dificultats en aquesta campanya de Nadal, mentre l'alimentació i la restauració han treballat millor. Una dinàmica que, si fa o no fa, ja es va produir l'any passat.

Ara fa dos anys, el 80 per cent dels comerciants palamosins que van respondre l'enquesta distribuïda per Fecotur van admetre haver venut més que en la campanya nadalenca anterior. Aquestes bones sensacions no van tenir continuïtat l'any passat i, tot sembla indicar, que la campanya nadalenca d'enguany ha tingut unes vendes similars. Toni Bachiller, president de Fecotur.



No tots els sectors comercials de Palamós noten les vendes en la mateixa mesura. Bachiller explica que l'alimentació i la restauració han tingut bones xifres.



Els comerciants de Palamós s'aferren a campanyes com la de Nal com un impuls per estimular les vendes. Hi ha sectors, per exemple, com el de les botigues de joguines en què, teòricament durant aquest període, el consum s'incentiva. No obstant, hem parlat amb alguns d'aquests establiments a Palamós i ens han manifestat que cada cop noten més la competència de la venda per internet. En línees generals els resultats han estat similars als de l'any passat, sense notar un increment especial de vendes aquest Nadal. Un altre sector que esperava més és el de la moda. Aquesta és la valoració que fa la responsable d'una botiga de roba de Palamós de la campanya de Nadal.



Una dinàmica que també ha canviat és que les botigues de roba tenen menys estoc però perquè compren menys. Passades ja les festes, ara estem en rebaixes, però els botiguers dubten que això suposi un punt d'inflexió notable perquè aquest concepte ha canviat molt. Campanyes com el Black Friday, que avancen els descomptes a principis de desembre, ajuden a vendre al principi però acaben desvirtuant les rebaixes.


Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...