10/01/2019 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
Zona de l'estenedor de xarxes, a la platja Gran, en una imatge d'arxiu.
Els pescadors del Pla de gestió de la gamba de Palamós començaran a provar en els propers mesos un nou tipus d’art de pesca ecosistèmic. L’objectiu és treballar amb unes xarxes que s’adaptin als requeriments de la política pesquera europea, amb un menor impacte ambiental i potenciant l'estalvi de combustible de les embarcacions. Les proves podrien començar quan la flota torni a feinejar d’aquí a dos mesos, un cop finalitzi la veda biològica que acaba de començar.
El Pla de gestió de la gamba, vigent des de l'any 2013 i que aquest 2018 passat s'ha renovat per a cinc anys més, inclou diferents mesures perquè aquesta pesquera sigui sostenible. Una d'elles es va començar a aplicar l'any passat i consisteix en l'ús d'una malla quadrada de 50 mil·límetres de forat, abans era de 40, i que evita pescar un excés de gamba petita. Ara, la Confraria de Pescadors palamosina vol donar un pas més amb la incorporació d'un art ecosistèmic amb noves prestacions. Escoltem el patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Toni Albalat.
Aquesta mesura s'afegeix a una altra ja contemplada en el Pla de gestió de la gamba i que és la instal·lació d'unes portes d'arrossegament hidrodinàmiques que tenen un impacte reduït sobre el fons marí. Toni Albalat explica que n'estan molt satisfets.
Les 16 embarcacions del Pla de gestió de la gamba de Palamós han començat aquest dilluns passat una veda biològica que s'allargarà fins al 5 de març. Quan reprenguin la feina és possible que comencin a provar el nou art de pesca.
Totes les notícies:
05/11/2025 - L'atur puja a Palamós per quart mes consecutiu
El nombre de persones que busquen feina a Palamós va pujar d'un 6 per cent a l'octubre, i es va...
05/11/2025 - Les bases de Junts a Palamós deixen en mans de la direcció del partit la tria de l'alcaldable
Després que Raimon Trujillo va anunciar fa unes setmanes que no tornarà a ser l'alcaldable de...
05/11/2025 - Mantenir la prestació dels serveis públics, prioritat del PSC pel pressupost 2026
Com ja hem explicat els últims dies el govern de Palamós, format per ERC i el PSC, està parlant...
05/11/2025 - Càritas, pendent del permís de la parròquia per reobrir el SABI
Càritas Interparroquial Palamós i Sant Joan espera reobrir aviat el Servei d'Atenció Bàsica...
05/11/2025 - L'Ajuntament reedita els estudis sobre els orígens de Palamós i Sant Joan
Per fomentar la participació en la consulta sobre el topònim municipal, i fer que la ciutadania...