02/01/2019 Societat - Carlos Ribas
Barques de pesca al port de Palamós.
Les barques de Palamós incloses en el pla de gestió de la gamba faran veda biològica a partir d'aquest divendres 4 de gener i durant dos mesos seguits. Són mesures per reduir l'esforç pesquer i aconseguir que aquesta activitat sigui més sostenible. La flota d'encerclament ja es va aturar el passat mes de desembre i tornarà a feinejar el 20 de gener.
El mes de febrer, la resta de les barques d'arrossegament, que no van a la gamba, també s'afegirà a la veda. Com va fent des de 2013, la flota palamosina de la gamba s'atura dos mesos anuals. Tal i com va passar l'any passat, la veda serà seguida i no de forma alterna com s'havia realitzat els darrers anys. Ara, la flota de la gamba no tornarà a feinejar fins a principis de març. Toni Albalat és el Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós, destaca la importància d'aquestes aturades biològiques per reduïr l'esforç pesquer.
Per la seva banda, les barques d'encerclament que es dediquen al peix blau van deixar de treballar el passat 20 de desembre, en coordinació amb la resta de ports de la Costa Brava, i tornaran a pescar el proper 20 de gener.
Totes les notícies:
27/07/2026 - Societat L'hospital de Palamós tindrà un equip d'hospitalització domiciliària
La Fundació Hospital de Palamós vol incorporar abans no acabi aquest any un equip...
27/07/2026 - Societat L'Ajuntament licita el contracte de gestió de la Llar d'Infants Municipal
L'Ajuntament de Palamós ha iniciat la fase de licitació del contracte de gestió de la Llar...
27/07/2026 - Societat Palamós farà 3 jornades consecutives de donació de sang a l'agost
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants de Sang de Girona convoquen 3...
27/07/2026 - Societat Mossos d'Esquadra reforça les comissaries de costa durant l'estiu
Els Mossos d'Esquadra han posat en marxa aquest estiu un pla integral de seguretat a tot el...
27/07/2026 - Medi Ambient Calonge i Sant Antoni posa punts informatius sobre la recollida de residus
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha posat en marxa un sistema de punts informatius de carrer...