02/01/2019 Societat - Carlos Ribas
Barques de pesca al port de Palamós.
Les barques de Palamós incloses en el pla de gestió de la gamba faran veda biològica a partir d'aquest divendres 4 de gener i durant dos mesos seguits. Són mesures per reduir l'esforç pesquer i aconseguir que aquesta activitat sigui més sostenible. La flota d'encerclament ja es va aturar el passat mes de desembre i tornarà a feinejar el 20 de gener.
El mes de febrer, la resta de les barques d'arrossegament, que no van a la gamba, també s'afegirà a la veda. Com va fent des de 2013, la flota palamosina de la gamba s'atura dos mesos anuals. Tal i com va passar l'any passat, la veda serà seguida i no de forma alterna com s'havia realitzat els darrers anys. Ara, la flota de la gamba no tornarà a feinejar fins a principis de març. Toni Albalat és el Patró Major de la Confraria de Pescadors de Palamós, destaca la importància d'aquestes aturades biològiques per reduïr l'esforç pesquer.
Per la seva banda, les barques d'encerclament que es dediquen al peix blau van deixar de treballar el passat 20 de desembre, en coordinació amb la resta de ports de la Costa Brava, i tornaran a pescar el proper 20 de gener.
Totes les notícies:
27/10/2026 - Successos Confinen un edifici del passeig del Mar per un incendi
Els serveis d'emergències s'han mobilitzat avui en un incendi que s'ha produït a quarts de dotze...
27/10/2026 - Successos Entren a robar a l'Aula d'Aprenentatge
A dos quarts de dotze del migdia d'ahir, personal de l'Aula d'Aprenentatge es va adonar que algú...
27/10/2026 - Societat Ja es pot fer la vacuna antigripal sense cita prèvia a l'hospital de Palamós
Aquest passat dilluns va començar la segona fase de la campanya de vacunació contra la grip i la...
27/10/2026 - Societat 7 farmàcies de Palamós i Sant Joan permeten vacunar-se de la grip i la COVID
Per segon any consecutiu, diferents farmàcies de Palamós i Sant Joan, coordinades amb l'Àrea...
27/10/2026 - Societat Convocades dues noves jornades de donació de sang i plasma a Palamós i Sant Joan els dies 23 i 28 de novembre
El Banc de Sang i Teixits convoca dues noves jornades de donació de sang i plasma a Palamós i...