28/11/2018 Medi Ambient - Jordi Rodríguez
El front marítim de Palamós, a la zona de s'Alguer.
El futur camí de ronda de Palamós dona un pas més amb la licitació de la redacció del projecte executiu. L’Ajuntament ja ho ha posat a concurs públic per un preu de sortida de 94 mil euros, amb l’IVA inclòs. El document s’haurà de basar en l’avantprojecte redactat pel reputat arquitecte paisatgísta Martí Franch, que planteja relligar un recorregut per tot el litoral del municipi, des de la zona de les Pites fins a la platja de Castell.
Estem parlant de gairebé 3.400 metres de recorregut, dels quals 431 són camins de nova formació i la resta són traçats existents que es refan i es relliguen entre sí. Ara hi ha trams inconnexes i no sempre accessibles per a tothom. Es tracta de fer un itinerari continu per a vianants combinant tot això. Lluís Puig, alcalde de Palamós, ho explica.
Els nous trams de connexió, degut a la topografia del terreny, es faran en alguns casos a través de passeres voladisses i de ponts adaptats al litoral rocós de la zona. L'avantprojecte de Martí Franch, que servirà de base al projecte que es redactarà ara, preveu una xarxa de 16 miradors al llarg del camí de ronda, entre les Pites i Castell. La idea és que l'intervencionisme en els espais originals sigui mínim, per bé que hi casos concrets, com ara el mirador de la pineda d'en Gori, en què l'actuació serà una mica més gran i hi haurà un projecte específic.
La idea de nou camí de ronda també preveu sis noves portes d'entrada al recorregut, millorant l'accés i la relació entre el nucli urbà i les urbanitzacions de l'entorn, així com l'obertura de finestres al mar, per millorar la relació visual del vianant amb el paisatge litoral. Tot plegat al servei de, com titula la proposta aconseguir una infraestructura verda multifuncional, on s'hi pugui passejar, fer esport, conèixer la natura i la cultura, tot lligat a una oferta turística concreta. Lluís Puig.
Una altra actuació lligada a aquest projecte serà la restauració ecològica, eliminant la flora exòtica invasora i plantant vegetació autòctona al llarg del camí. La redacció del projecte surt ara a concurs públic per un preu de 94 mil euros. El pressupost de l'obra que apunta l'avantprojecte és d'un milió 266 mil euros. L'Ajuntament de Palamós ha aconseguit 600 mil euros de subvenció dels Fons Feder de la Unió Europea, i 350 mil dels Plans de Foment del Turisme de la Generalitat.
Totes les notícies:
06/06/2025 - La Fira de la Gamba de Palamós preveu vendre'n 400 quilos
Demà és el dia. Des de les 12 del migdia i fins a les 10 de la nit, l'esplanada de la llotja del...
06/06/2025 - 5 empreses més es certifiquen amb la Marca de Garantia
Ahir us explicàvem el lliurament del títol d'Ambaixador de la Gamba de Palamós a l'entitat...
06/06/2025 - Escales de creuer al port de Palamós, avui i el diumenge
Les escales de creuer al port de Palamós acceleren i des d'avui i fins al dilluns que ve n'hi...
06/06/2025 - SSIBE quasi ha triplicat en 3 anys la potència d'energia fotovoltaica
3 anys després d'haver posat la primera instal·lació fotovoltaica, a Palamós Gent Gran, Serveis...
06/06/2025 - El comerç es prepara per a l'estiu amb el 'Palamos Swing'
Palamós viurà demà un dia de compres i diversió al ritme de la música swing. El Foment...